همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: بوستان ولایت در تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان و در زمین‌های پادگان قلعه مرغی احداث شده است

این بوستان که در مجموع 270 هکتار مساحت دارد، فاز یک آن با 60 هکتار مساحت در سال 1390 به بهره‌برداری رسید.

ابن پروژه شامل؛ رینگ سواره پیرامونی، پیست دوچرخه سواری، گشتگاه پیاده (باغراه ایرانی)، مسیرتندرستی، زمین‌های بازی کودکان و بزرگسالان، پیست اسکیت، سرویس‌های بهداشتی و... است.

اطراف سایت به طول 3.6 کیلومتر است که کاربری‌هایی همچون پیست دوچرخه سواری، مسیر سلامت، مسیر چند منظوره، مسیرهای پیاده، باغات و همچنین بسیاری از کاربری‌های ورزشی، خدماتی و تفریحی در آن واقع شده است.

more

  حضور 10 هزار شهروند تهرانی در شب افتتاحشهر بانوان در بوستان ولایت / سردیس‌های برنزی 52 سردار شهید در بوستان ولایت / حضور روزانه 100هزار شهروند در بوستان ولایت / بزرگ‌ترین شهر بازی سرپوشیده خاورمیانه در بوستان ولایت / بوستان ولایت، مصداق عینی عدالت در جنوب شهر / ساخت بوستان ولایت؛ نخستین تغییردر تهران براساس طرح تفصیلی / بوستان ولایت، تجلی جهاد و همدلی

وسعت و موقعیت این محدوده در شهر تهران و همچنین هویت تاریخی موجود در آن با توجه به کاربری‌های گذشته، اهمیت ویژه‌ای به این پروژه بخشیده‌است.

برخی از ویژگی‌های بوستان ولایت:

  • ضوابط و مقررات اجتماعی و فرهنگی برای کاربری‌های داخلی به منظور بهره‌وری حداکثری برای تمامی گروه‌های جنسی، جسمی و سنی
  • تامین امنیت اجتماعی
  • برجا گذاشتن بزرگترین تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح شهر
  • الگویی مناسب جهت توسعه درونی سایر کلان‌شهرها
  • هویت این بوستان مجموعه‌ای از عملکردهای تفریحی، اوقات فراغت و تفرجگاهی است
  • استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و تصویری
  • اشتغال‌زایی
  • مکانی مناسب برای تخلیه روحی و روانی و کاهش فشار کار و فعالیت روزانه و کاهش اثرات منفی بر روی خانواده‌ها
  • افزایش علاقمندی جوانان و ساکنین به محل زندگی خود
  • با نصب تندیس‌هایی از بزرگان، مشاهیر، هنرمندان، مردان جنگ و مقاومت در محدوده بوستان، موجبات شناخت ارزش‌های بالای مردانگی و جوان‌مردی ساکنین محلات پیرامون مجموعه به گردشگران فراهم خواهد شد

بوستان ولایت با توجه به محاسبات انجام شده پذیرش حداقل 150 هزار نفر در روز را دارد و نکته حائز اهمیت در این مجموعه همجواری سایت با اتوبان‌های نواب، حق شناس، شهید چراغی و نزدیکی به اتوبان‌های بهشت و آزادگان می‌باشد.

وجود ایستگاه خط شماره 3 مترو تهران نیز از نکات قابل توجه دسترسی سایر گردشگران به مجموعه است.

همچنین در مجموعه بوستان ولایت چندین مجموعه پارکینگ روباز با گنجایش نهایی 3500 واحد به همراه کندرو سرتاسری پیرامونی که موجبات عدم نفوذ بار ترافیکی وسایط نقلیه به اتوبان‌های اطراف را به همراه خواهد داشت، از مزیت‌های قابل تامل این مجموعه می‌باشد.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز