یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

دکتر بابک قرایی‌مقدم: نزاع میان بیمارستان‌های خصوصی و بیمه‌ها بدون شک در وجهه این شرکت‌های بیمه‌گر تأثیر منفی و بدی خواهد گذاشت زیرا ظاهرا آنها به بیمه‌شدگان‌شان قول‌هایی داده‌اند که اکنون قادر به انجام آن نیستند.

در قرارداد اکثر این شرکت‌های بیمه با بیمه‌شدگان، نام بیمارستان‌هایی که اکنون به‌طور یکطرفه با آنها لغو قرارداد کرده‌اند، وجود دارد و بنابراین احتمالا از لحاظ حقوقی، آنها ملزم به دادن خدمات به بیمه شوندگان‌شان در بیمارستان‌های مذکور هستند. اما نباید فراموش کرد که این مسئله در درازمدت به نفع بیمارستان‌های خصوصی درجه‌یک نیز نیست. بسیاری از بیمارانشان هم‌اکنون با فشار روانی بزرگی مواجه شده‌اند.

باید به یاد داشت که تقبل هزینه‌های درمانی در این بیمارستان‌ها از طرف طیف وسیعی از جامعه غیرعملی یا بسیار سخت بوده و می‌تواند در درازمدت مراجعین این بیمارستان‌ها را کم کند.بیمارانی که خود را برای روز مبادا بیمه کرده بودند بدون شک بزرگ‌ترین قربانی اختلافات مذکور هستند. جای دارد که شرکت‌های بیمه‌گر هرچه سریع‌تر مشکلات خود را با این بیمارستان‌ها حل کرده و به تعهدات خود در مقابل بیمه‌گرانشان عمل کنند.

کد خبر 145351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز