مدرسه‌‌ها از خواب تابستانی بیدار می‌شوند و منتظرند تا با آمدن شما پر از شور و نشاط شوند. دنگ، دنگ، دنگ...امسال مدرسه‌ها 3 مهر آغاز به کار می‌کنند.

هفته‌نامه همشهری دوچرخه شماره 618

نمی‌دانم برای رفتن به مدرسه آماده‌اید یا نه؟ کتاب‌های درسی‌ را گرفته‌اید؟ از مدرسه‌ تازه خوشتان می‌آید یا نه؟ برای طرح جلد دفترهای امسال تصویر فوتبالیست‌ها یا یکی از تصویرهای انیمیشن‌های معروف را در نظر گرفته‌اید یا فکر دیگری دارید؟... به هر حال این روزها شهر در حال آماده شدن برای آغاز فصل مدرسه است. اما اگر هنوز لوازم التحریر تهیه نکرده‌اید می‌توانید به فرشگاه‌های شهروند مراجعه کنید.


مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، قدرت گودرزی گفت:« تا 15 مهر همه اجناس فروشگاه‌های شهروند از جمله لوازم التحریر از 5 تا 35 درصد تخفیف دارد.»

شهر هم باید برای فصل مدرسه آماده شود.شهرداری‌های منطقه‌های مختلف از شهریور اقدام به بهسازی مدارس شهر تهران کرده‌اند. ایمن‌سازی معابر و تهیه و نصب پلاکاردهای تبلیغاتی و آموزشی در ارتباط با بازگشایی مدارس در مقابل اماکن آموزشی، مدرسه‌ها و معابر منتهی به آنها، از جمله‌ کارهای شهرداری‌های مناطق برای آغاز مهر بوده است. طرح فرهنگی «مهر تربیت» هم در غرب تهران اجرامی شود. به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 5، این طرح درقالب برپایی نمایشگاه درمدارس، ارائه آموزش‌های شهروندی، سلامت دانش آموزی وهمچنین توسعه فرهنگ ورزش شهروندی اجرا می‌شود.

بیمه دانش‌آموزان هم طرح دیگری است که امسال اجرا می‌شود. احمد جوادی‌پور، مدیر امور شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران گفت:« امسال با شروع سال تحصیلی و مثل سال‌های گذشته بالغ بر 14 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.» با این حساب ما امسال هم 14 میلیون دانش‌آموز داریم.

اما تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هنوز موضوعی داغ و بحث روز است. گفته می‌شود مدارس یک نوبته راهنمایی در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود. البته خبرهای گوناگونی در این باره شنیده می‌شود .

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، امسال علاوه بر مدرسه‌های راهنمایی، مراکز فنی و حرفه‌ای و کارودانش هم در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود.

به هر حال کوله‌تان را ببندید و آماده باشید برای یک سال تحصیلی تازه...

کد خبر 145632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز