مهدی تهرانی: یک مارمولک فسقلی قهرمان انیمیشن 135 میلیون دلاری رانگو است.

rango

محل وقوع ماجراها، جایی خشک و کم آب در دل صحرای موهاوی در کالیفرنیا است. و شهر مرزی و کوچک " خاک " شهری است که قهرمان بازی های این مارمولک خوش فکر در آن روی می دهد .شهری که حال و هوای شهرهای غرب وحشی و فیلم های وسترن را برایمان تداعی می کند.شهردار شهر با توطئه ای زیرکانه آب را به روی مردم بسته و قصد دارد کاری کند ساکنین از بی آبی به ستوه آمده تا جایی که هرچه دارند بگذارند و بروند و آنهایی که زمینی دارند نیز حاضر شوند با نازلترین قیمت مزارع خود را بفروشند و جلای وطن کنند.

با ورود رانگو به شهر خاک ، اوضاع عوض می شود. شهر که در شرف از هم پاشیدن است ، مدتهاست که کلانتر ندارد اما یک حادثه و پشت بند آن با دروغ هایی که رانگو سرهم کرده و خود را اهل غرب وحشی و تیرانداز و آدمکشی حرفه ای خوانده و هم چنین گفته که برادران جنکینز ( یاغیان موهاوی ) را با شلیک تنها یک گلوله کشته ، به ناگاه بسیار محبوب میشود و به مقام کلانتر شهر خاک منصوب می گردد. رانگو به دنبال دلیل اصلی کمبود آب در شهر خاک است و در این راه با کمک بینز پی می برد که همه چیز زبر سر شهردار و رفقایش است...

فیلم را گور وربینسکی ساخته که پیش از این از او حلقه ، مکزیکی و دزدان دریایی کارائیب را حتما دیده اید. هانس زیمر نیز موسیقی فوق العاده جذاب و موثری برای این اینمیشن 107 دقیقه ای خلق کرده است. زیمر که هرساله شانس دربافت جایزه اسکار بهترین موسیقی را داشته شاید این بار موفق شود. از فیلم های اخیر که زیمر برایشان آهنگ ساخته به جز دزدان دریای کارائیب ؛ شوالیه تاریکی ، سرآغاز و شرلوک هولمز و از انیمیشن ها مگامایند و کونگ فو پاندا 2 قابل اشاره اند. انیمیشن جاودانه شیرشاه و تریلر تاریخی و خوش ساخت گلادیاتور نیز از آثاری هستند که زیمر برایشان آهنگ ساخته.

بازیگران فیلم نیز بسیار با دقت انتخاب شده اند.جانی دپ که به جای رانگو حرف می زند ، یکی از بهترین و قویترین پروفرمانس هایش را به اجرا گذاشته گویی ما داریم خود جانی دپ را تماشا می کنیم، نه یک مارمولک کوچک اهل صحرای موهاوی . بازیگر نقش بینز ایزلا فیشر نیز با یک گویش خالص تگزاسی این شخصیت را به خوبی هرچه تمامتر از کار در آورده است. در رانگو یک دوجین بازیگر خوب به جای شخصیت های فیلم که خیلی هم زیادند ، حرف زده اند و در نتیجه یک معضل اساسی که عمده کارتون ها در شخصیت پردازی کاراکتر های فرعی شان دارند( یعنی تفاوت محسوس کاراکترهای اصلی با کاراکترهای فرعی در حین ساخت و صداگذاری ) را از خود دور کرده است.

فیلمنامه و تولید کارتون رانگو یکی از بدیع ترین ساخت و ساز های دنیای انیمیشن به شمار می آید. تیم تولید ماه ها در صحرای موهاوی به تحقیق پرداخت و کاراکترها را دقیقا با توجه به تایپیکال و خصوصیات زندگی حیوانات این بیایان طراحی کرد.

رانگو یکی از شانس های اصلی اسکار 2011 است.

rango

Rango

کارگردان : گور وربینسکی

فیلمنامه : جان لوگان و گور وربینسکی

استودیو :نیکل اودئون

موسیقی : هانس زیمر

تدوین : کریگ وود

پخش : کمپانی پارامونت

بودجه فیلم : 135 میلیون دلار

فروش در آمریکا : 245 میلیون دلار

زمان فیلم : 107 دقیقه

بازیگران : جانی دپ ( رانگو ) ، ایزلا فیشر ( بیننز) ، ند بیتی ( شهردار ) ، ابیگل برسلین ( پریشیلا) ، بیل نای ( جیک مار )، 

کد خبر 145676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز