همشهری آنلاین: دستگاههای دولتی می‌توانند براساس بند ب ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری کارکنانی را که حداقل 60 سال سن و حداقل 25 سال سابقه خدمت داشته باشند با 25 روز حقوق بازنشسته کنند.

بازنشسته

به گزارش مهر، مجید نادری معاون صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام این مطلب گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند کارمندانی را که دارای 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و 60 سال سن و همچنین کارمندانی که دارای 35 سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی و 65 سال سن دارند را راسا بدون تقاضای کارمندان بازنشسته کنند.

 وی افزود: همچنین براساس قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی موظفند کارمندانی را که دارای 65 سال سن و حداقل 25 سال سابقه خدمت دارند را بازنشسته کنند که این سقف سنی برای مشاغل تخصصی 70 سال است.

 معاون صندوق بازنشستگی کشوری اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارکنانی را که حداقل 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و 35 سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر دارند بازنشسته کنند.

 نادری درباره بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت اظهار داشت: این قانون براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا 5 سال تمدید شده و پس از تصویب و ابلاغ ضوابط اجرایی و تامین اعتبار آن، صندوق بازنشستگی کشوری تقاضای بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در دستگا‌های مختلف اجرایی را رسیدگی و اقدام خواهد کرد.

 نادری افزود: تاکنون با حمایت دولت دهم بالغ بر 128 هزار نفر از کارکنان دولت توانستند براساس قانون پیش از موعد بازنشسته شوند.

 وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تلاش می‌شود امور مربوط به بازنشستگی کارکنان دولت در کوتاهترین زمان انجام شود.

کد خبر 145820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز