دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره ۲۸ همشهری تندرستی از مجموعه انتشارات موسسه همشهری منتشر شد

تندوستی

 چند بیمار در یکی از بیمارستان‌های تهران به دلیل استفاده از داروی بیهوشی چینی جان خود را از دست داده‌اند.... این همان خبر داغی است که در چندروز اخیر باعث شده سایه وحشت بر سر بیماران در صف عمل جراحی بیفتد. آیا این خبر واقعی است؟
در گزارش این هفته تندرستی، به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم و نظر دکتر سید حمید خویی، رئیس انجمن داروسازان ایران، دکتر محمد مهدی قیامت، رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران و دکتر رضا خواجه نوری، متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه را در این باره جویا شده‌ایم.

شاید گذرتان به بخش اورژانس بیمارستان افتاده باشد. بی شک شلوغی و در هم ریختگی آنجا شما را هم آشفته کرده است. در پرونده این هفته تندرستی به بررسی وضعیت بخش اورژانس بیمارستان‌ها پرداخته‌ایم و از کشمکش بیمه‌های تکمیلی و بیمارستان‌های خصوصی صحبت کرده‌ایم.

فصل پائیز و بوی مدرسه نزدیک است. برای فرزندان دانش آموزتان چه فکری کرده اید؟ حتما مادران یا پدرانی هستند که هرسال استرس مدرسه فرستادن کودکشان را دارند. در این شماره تندرستی نگاه ویژه‌ای به ماه مهر و دانش آموزان داشته‌ایم. با نکاتی برای رشد جسمانی به موازات افزایش آگاهی، کلاس اولی‌ها، نکات کاربردی برای سالم فرستادن کودک به مدرسه، تنظیم ریتم خواب کودک دانش آموز، صبحانه کامل برای دانش آموزان و حتی نکاتی که رعایت کردن آن ترافیک شهری را در مهرماه کاهش می‌دهد همراه شما هستیم.

نوزادتان جیغ بنفش می‌کشد؟ 9 راهکار ساده برای آرام کردنش داریم.

دومین فرزندتان در راه است و نگران برخورد مناسب فرزند اولتان با او هستید؟ نگران نباشید، نکاتی را در این زمینه برایتان آماده کرده ایم.

نوجوان‌های این دوره زمانه، برای اتاق شخصی شان وسیله‌های جور و واجور می‌خواهند. آیا اختصاص این وسایل و اجرای خواسته هایشان کار درستی است؟ صفحه نوجوانان این شماره را از دست ندهید.

آنهایی که حساسیت به لاکتوز شیر دارند و نمیتوانند از نوشیدن آن بهره‌مند شوند و به دنبال راه حل می‌گردند صفحات حساسیت سفید را حتما مرور کنند.

یخچال این شماره به بررسی رژیم غذایی افراد مبتلا به سرطان پروستات پرداخته است.

روی صورت یا قسمتی از بدنتان ماه گرفتگی دارید؟ آیا این ماه گرفتگی اعتماد به نفس شما را گرفته است؟  لبه تاریکی را بخوانید. روشهای درمان ماه گرفتگی را در سنین مختلف برای شما شرح داده‌ایم و در این باره با متخصص پوست، جامعه شناس و روان شناس به بحث نشسته‌ایم.

آیا شما از کسانی هستید که به رنگ یا مش کردن موهایتان علاقه دارید؟ اگر از رنگ فعلی موهایتان خسته شده‌اید و قصد رنگ کردن یا ایجاد تغییر دارید قبل از اجرای تصمیمتان هدف طبیعی ابزار شیمیایی را بخوانید.

سینوزیت همیشه باعث سردرد نمیشود اما اگر به درمان به موقع آن اهمیت ندهید باعث سردردهای دایمی خواهد شد و حتی میتواند زمینه ساز بیماری‌های دیگری شود. صفحه بیماری‌های عفونی این شماره را حتما بخوانید.

یکی از راه های جدید درمانی، موسیقی درمانی است که برا ی در مان بیماران سرطانی، بیماری‌های کودکان و کاهش درد بیمارانی که تازه جراحی شده اند امتحان خود را پس داده است. اما موسیقی چگونه میتواند ما را درمان کند؟ ریتم‌ها در بازی سلامت را بخوانید.

پرسه در تالار ذهن باز هم با خاطراتی جذاب و دیدنی همراه شماست. معرفی تعدادی از برنامه‌های رادیو سلامت و سه کتاب در حوزه سلامت را هم در همین صفحات بخوانید.

تقویم تندرستی، این بار زندگی نامه بوریس بوریسوویچ یگوروف، پزشک فضانورد روسی را بررسی کرده و تقویم روزشمار این هفته، مناسبت‌های پزشکی را در هفته جاری مرور می‌کند.

این هفته رابعه اسکویی زیر ذره بین تندرستی است.

کد خبر 146090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز