همشهری آنلاین: فیلم"زندگی شیرین"ساخته معروف "فدریکو فلینی"‌عنوان بهترین فیلم برنده نخل طلا در ادوار برگزاری جشنواره کن را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، نشریه سینمایی اسکرین در گزارشی فهرست بهترین فیلم‌های برنده نخل طلای جشنواره کن را معرفی کرد که "زندگی شیرین"فدریکو فلینی در رتبه اول ایستاده است.

"زندگی شیرین" زندگی یک ژورنالیست با بازی مارچلو ماسترویانی را به تصویر می‌کشد که چند هفته در شهر رم روزگارش را سپری می‌کند و در پی یافتن خوشبختی است.

این فیلم سه ساعته چشم‌انداز وسیعی از زندگی جامعه ایتالیایی را از دید یک روزنامه‌نگار نشان می‌دهد‌.

این فیلم در سال 1960 برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شد و در جوایز اسکار نامزد بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه و برنده بهترین طراحی لباس بود و در جوایز "دیوید دوناتلو" ایتالیا جایزه بهترین کارگردانی را کسب کرد.

این فیلم در سال ‌1958 وارد مرحله نگارش فیلم‌نامه، در سال ‌1959 فیلم‌برداری و در سال ‌1960 اکران شد.

در رتبه دوم فیلم "MASH" ساخته رابرت آلتمن قرار دارد که در سال 1970 جایزه نخل طلا را کسب کرد.

این فیلم با عنوان کامل "بیمارستان سیار جراحی ارتش" پرفروش‌ترین فیلم کارنامه سینمایی آلتمن محسوب می‌شود.

فیلم "راننده تاکسی" ساخته تحسین‌برانگیز مارتین اسکورسیزی سومین فیلم برتر برنده جایزه نخل طلا معرفی شده است.

این فیلم با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو و جودی فاستر نامزد چهار جایزه اسکار بود که در جشنواره کن سال 1976 موفق به کسب نخل طلا شد و دنیرو با این فیلم تا آستانه کسب جایزه اسکار رفت.

فیلم "پیانو" ساخته جین کمپیون در مکان چهارم دیده می‌شود. این فیلم در سال 1993 برنده نخل طلا شد تا کمپیون تنها کارگردان زنی باشد که تاکنون موفق به کسب این جایزه معتبر شده است.

"پیانو" که برنده سه جایزه اسکار بوده، داستانی از عشق و غرور است که در جایی دور افتاده در نیوزیلند می‌گذرد.

جایی که مردم در زیر باران و در گل و لای زندگی می‌کنند. این فیلم داستان کم‌رویی و سرکوبی و تنهایی زنی است که نمی‌خواهد صحبت کند و مردی که نمی‌خواهد بشنود و شرارت دختری کوچک که وانمود می کند قصدی ندارد.

در رتبه پنجم این فهرست فیلم "داستان عامه‌پسند" ساخته معروف کوئنتین تارانتینو دیده می‌شود که چندی پیش عنوان بهترین فیلم دهه 90 سینمای جهان را به‌دست آورد.

این فیلم با نقش‌آفرینی ساموئل ال.جکسون، اوما تورمن و جان تراولتا در سال 1994 موفق به کسب نخل طلا شد و با بودجه تنها 8 میلیون دلاری ساخته شد و به فروش جهانی 213 میلیون دلار دست یافت.

این فیلم که در هفت بخش نامزد جایزه اسکار بود، جایزه بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد و جایزه بهترین فیلم پلیسی جوایز "ادگارآلن پو" را گرفت و در جوایز گلدن گلوب و بافتا انگلیس چهار جایزه را دریافت کرد.

 

کد خبر 146283

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز