همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: با به صدا در آمدن زنگ تعلیم و تربیت، رشد و تکامل همه جوانان و نوجوانان کشور آغاز می‌شود که این آغاز باید با فرهنگ دینی و انقلابی عجین باشد

محمد باقر قالیباف

به گزارش تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف امروز در اولین مراسم "زنگ دانش آموز شهید" که با حضور خانواده معظم شهدا در قطعه شهدای دانش آموز بهشت زهرا(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز، امام شهدا وهمه شهیدان دفاع مقدس گفت: آغاز سال تحصیلی در کشور و تقارن آن با هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارم، این تقارن فرصت مغتنمی است چرا که براین باوریم تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ما باشد، عزت، سربلندی و پیشرفت نیز حاصل می‌شود.

وی افزود: با به صدا در آمدن زنگ تعلیم و تربیت، رشد و تکامل همه جوانان و نوجوانان کشور آغاز می‌شود که این آغاز باید با فرهنگ دینی و انقلابی عجین باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با وجود آن که اقشار مختلفی در میدان جنگ حضور داشتند اما دو قشر بیش از دیگران درخشیدند و بیشترین شهید را تقدیم کردند. گروه اول روحانیت بود که به نسبت جمعیتی که داشتند بیشترین شهدا را تقدیم کردند و گروه بعدی که بیشترین حضور را در میادین جنگ داشتند، دانش آموزان بودند که امروز 650 شهید دانش آموز در بهشت زهرا(س) آرمیده‌اند وبیش از 35 هزار شهید نیز در گلزار شهدا دفن شده‌اند.

قالیباف افزود: در کنار این شهدا هزاران رزمنده، جانباز ، ایثارگر و آزاده دانش آموز در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی با اشاره به برگزاری اولین مراسم "زنگ دانش آموز شهید" با همکاری بنیاد شهید و شهرداری تهران گفت: هدف ما از این اقدام آن بود که بگوییم به دنبال تسری فرهنگ شهادت، محبت، برادری و گذشت به مسیر علم و دانش هستیم .

شهردار تهران با تاکید بر این که تربیت مهمترین موضوع در عالم هستی است، گفت: این فرصت برای ما وجود دارد که از روح مطهر شهدا و امام شهدا (ره) توفیق بخواهیم که ما را دعا کنند تا بتوانیم راه شهدا و امام را با تلاش، اخلاص، فعالیت و خوب درس خواندن و با توسعه علمی ادامه دهیم و بر عزت مسلمانان و حیات مجددی که در این مقطع از زمان توسط شهدا و امام شهدا (ره) برای اسلام ایجاد شده است، بیفزاییم.

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: بر این باوریم که اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در جهان اسلام هستیم این به برکت خون شهدای مظلوم است و امروز ثمره این خو‌ن‌های پاک را در دنیا می‌بینیم .

وی خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: شما بهترین شرایط و دوران عمر خود را سپری می‌کنید و به ویژه کسانی که در مقاطع راهنمایی و دبیرستان هستند بدانند که شخصیت و هویت اصلی و جوهره‌شان برای آینده در همین سالها شکل می‌گیرد پس قدر این دوران را بدانید.

وی افزود: مربیان هم توجه داشته باشند که مهمترین رسالت را بر دوش دارند چرا که مهمترین سرمایه جامعه برای تعلیم و تربیت در دستان آنها است .

شهردار تهران گفت: امیدواریم همه ما مسوولان به اهمیت تعلیم و تربیت توجه داشته باشیم و با کمک هم، کشور را به سمت پیشرفت توام با عدالت پیش ببریم.

دکتر قالیباف خطاب به خانواده شهدا گفت: ما با شما و شهدای شما بیعت کردیم و خود را همرزم شهدای شما می‌دانیم و باور داریم که همه امکانات مادی و معنوی امروز ما به برکت خون شهدا بوده و خود را مدیون شما و شهدا می‌دانیم .

وی افزود: تنها راه رضایت شهدا و امام شهدا آن است که راه آنان را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش بریم تا آرمان‌های امام راحل محقق شود .

در این مراسم از خانواده شهدای دانش آموز قدردانی و از اولین کیوسک اطلاع رسانی قطعه شهدا پرده برداری شد.

پس از این مراسم 650 اصله سرو به یاد 650 دانش آموز شهید در بهشت زهرای تهران کاشته شد.

کد خبر 146558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز