چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

فوجیتسو گوشی دیگری برای سالمندان را طراحی و روانه بازار کرد.

گوشی نعنایی

فوجیتسو آخرین مدل از گوشى‌هاى Raku-Raku خود را با نام Phone Basic 3 با رنگ جدید سبز نعنایى به بازار ژاپن عرضه کرد. سرى گوشی‌هاى Raku-Raku فوجیتسو با هدف کاربرى آسان براى شهروندان مسن طراحى شده است؛ افرادى که آشنایى کمى با گوشى‌هاى همراه دارند یا از ناتوانى‌هاى جسمى مانند کم‌بینایى و کم‌شنوایى رنج مى‌برند.

براى مثال، با افزایش سن گوش انسان نیز پیرتر مى‌شود و فرد در تشخیص صداهاى با فرکانس بالا به مشکل بر مى‌خورد. با قابلیت تنظیم خودکار صدا در این گوشى‌ها، بخش‌هایى از صداى فرد که فرکانس بالا دارد برجسته خواهد شد و کاربر صداى فرد پشت خط را بهتر خواهد شنید.

از ویژگى‌هاى این گوشى علاوه بر بهره‌گیرى از دوربین هوشمند 1/ 8 مگاپیکسلى، صفحه‌نمایش 3 اینچى TFT LCD، بدنه ضد آب ( IPX5/IPX8 ) و ضد غبار ( IP5X ) م ت‌وان به دسترسى به Raku-Raku i-menu با فشردن دکمه «Raku-Raku Site Button» اشاره کرد. از این طریق کاربران مى توانند به اطلاعاتى چون اخبار، وضعیت آب و هوا و جزئیات مربوط به حمل و نقل دسترسى داشته باشند.

فوجیتسو اولین گوشى Raku-Raku را با نام P601 در سپتامبر 2001 تولید کرد و تاکنون 18 مدل از این گوشى‌ها را روانه بازار کرده است که ویژگى‌هایى نظیر بهره‌گیرى از سه دکمه فرمان تک‌لمسى، کاراکترهاى درشت و خوانا روى صفحه نمایش و دکمه‌هاى بزرگ با کاربرى ساده در تمام این سال‌ها در این گوشى ها حفظ شده اند.

این گوشى نعنایى جدید از اواسط شهریورماه امسال در سراسر ژاپن در حالى عرضه شده که فروش نسخه‌هاى پیشین آن در این کشور از مرز 20 میلیون دستگاه گذشته است.

همشهری دیجیتال

کد خبر 146917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز