همشهری آنلاین: کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در راستای اجرای قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در سال ۱۳۶۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

این قانون ضمن اعلام حمایت و دفاع مردم و حکومت جمهوری اسلامی ایران از مردم ستمدیده و آواره و مبارز فلسطین تا رسیدن به حقوق حقه خویش هیات رییسه مجلس شورای اسلامی را موظف کرده است از طرق مختلف این حمایت را تعمیق و گسترش داده و در فرصت‌های مقتضی کنفرانس‌(ها) یی از نمایندگان کشورهای اسلامی و صاحب نظران برگزار کند.

تا سال ۱۳۹۰ پنج دوره کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در نقاط عطف تاریخی منطقه و فلسطین برگزار شده است.

نخستین دوره این کنفرانس بین‌المللی مهرماه ۱۳۷۰ مصادف با اکتبر ۱۹۹۱ همزمان با کنفرانس مادرید و در بزرگداشت انتفاضه اول ملت فلسطین (انتفاضه استقلال) برگزار شد.

دسن

پرونده‌ها:

more  خالد مشعل / محمود عباس / اسماعیل هنیهسعید صیام / سلام فیاض / احمد یاسین / جرج حبش /

more   تاریخ فلسطین ۱ / تاریخ فلسطین ۲ / تاریخ فلسطین ۳ / حماس بیت‌المقدس / سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) / سازمان‌ جهاد اسلامی‌ فلسطین / گروه فتح / نوار غزه / کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در غزه / کرانه‌ باختری‌ رود اردن / ‌روز جهانی قدسگروه چهارجانبه /

دسن

دومین دوره برگزاری کنفرانس نیز اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ مصادف با آوریل ۲۰۰۱ همزمان و در حمایت از انتفاضه دوم ملت فلسطین (انتفاضه الاقصی) بود.

سومین دوره کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین فروردین سال ۱۳۸۵ مصادف با آوریل ۲۰۰۶ همزمان با اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه تخریب باب مغاربه - در بخش غربی مسجدالاقصی- و در حمایت از قدس شریف برگزار شد.

چهارمین دوره این کنفرانس نیز اسفند ماه ۱۳۸۷ مصادف با مارس ۲۰۰۹ پس از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در حمایت از ایستادگی اسطوره‌ای ملت و مقاومت فلسطین در برابر این تهاجم خونین و وحشیانه برگزار شد.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مهر سال ۱۳۹۰ با حضور روسای مجلس و مقام‌های ارشد پارلمانی، صاحب‌ نظران برجسته مسلمان و غیرمسلمان و رهبران گروه‌های فلسطینی در تهران برگزار شد.

کد خبر 147036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز