همشهری آنلاین: مصرف تخم‌مرغ حتی بیش از یک عدد در روز باعث افزایش کلسترول خون نشده و حتی می تواند برای قلب مناسب و مفید نیز باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر پریسا ترابی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ تخم‌مرغ به دلیل دارا بودن 210 میلی‌گرم کلسترول در گذشته جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم نداشت زیرا تصور می‌شد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه بیماری‌های قلبی عروقی و خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

وی افزود:‌ خوردن تخم‌مرغ در گروه‌های جمعیتی مختلف دنیا و یا در داخل یک گروه جمعیتی خاص ارتباطی با کلسترول خون ندارد و شواهد حاکی از این است که سرانه مصرف تخم‌مرغ در فرهنگ‌های مختلف، ارتباطی با میزان بروز بیماری‌های قلبی نداشته و حتی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی در افرادی که یک تخم‌مرغ در هفته و کسانی که یک تخم‌مرغ در روز می‌خورند ارتباطی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: وجود فرآورده‌های دامی خاص در رژیم غذایی به طور آشکار باعث کاهش احتمال بروز حمله قلبی می‌شود. همچنین تخم‌مرغ، محصولات لبنی و ماهی به طور غیر مستقیم باعث کاهش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی می‌شوند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: مصرف تخم‌مرغ در زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و کلیه بزرگسالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری به دلیل ارزش غذایی بالا توصیه می‌شود در این افراد مصرف یک تخم‌مرغ در روز بلامانع و در برخی موارد نیز مصرف بیشتر توصیه می‌شود.

دکتر ترابی خاطرنشان ساخت: تخم‌مرغ از هشت ماهگی در کودکان قابل مصرف بوده و توصیه می‌شود تا یک سالگی یک زرده کامل و از دو سالگی به بالا یک تخم‌مرغ در روز در برنامه غذایی کودکان وارد شود.

کد خبر 147110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز