دومین جشنواره «بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر» از 14 تا 21 مهر در بوستان گفت‌وگو برگزار می شود؛ با این تفاوت که جشنواره امسال برنامه‌های متنوع‌تری برای کودکان و نوجوانان در نظر دارد.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 620

دومین جشنواره «بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر» از 14 تا 21 مهر در بوستان گفت‌وگو برگزار می شود؛ با این تفاوت که جشنواره امسال برنامه‌های متنوع‌تری برای کودکان و نوجوانان در نظر دارد.

به گزارش دوچرخه، نرگس معدنی‌پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، درباره این جشنواره می‌گوید:« ویژگی جشنواره امسال این است که طیف وسیعی از کودکان، یعنی تا 15 ساله‌ها مخاطب جشنواره‌اند.

این به خاطر تحقق طرح «شهر دوستدار کودک» است که شهرداری روی آن کار می‌کند. در این جشنواره، تمامی تولیدکنندگان و سازمان‌های مختلف شهرداری و ارگان‌های دیگر، فعالیت‌های خود را که مناسب کودکان و نوجوانان است، به نمایش خواهند گذاشت.»

معدنی‌پور درباره طرح شهر دوستدار کودک می‌گوید:« این طرح از سوی شورای شهر در سال 1388 به شهرداری ارائه شد و شهرداری تهران این دو سال سعی کرده است با ابلاغ این طرح به واحدهای مختلف شهرداری، شهر را آماده کند که در حوزه حمل و نقل، ترافیک، مباحث شهرسازی و... برای کودکان مناسب باشد. البته تا رسیدن به آن مرحله فاصله داریم، اما سعی شهرداری این است که این فاصله را کم کند.»

او می‌گوید:«سعی شده است امسال نقطه‌ضعف‌های جشنواره سال گذشته رفع شود و جشنواره کامل‌تری برگزار شود. در این جشنواره علاوه بر بررسی نیازهای کودکان در شهر تلاش می‌کنیم والدین را هم متوجه نیازهای کودکان خود کنیم. »

معدنی پور می‌گوید:«جشنواره امسال یک بخش متمرکز دارد که در بوستان گفت‌و گو برگزار می‌شود و یک بخش غیر متمرکز که در نواحی‌مختلف شهرداری و فرهنگ‌سراها در روزهای یاد شده به اجرا درمی‌آید.»

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره برنامه‌های جشنواره توضیح می‌دهد:«در این جشنواره علاوه بر نمایشگاه بوستان گفت‌وگو نشست‌هایی علمی و تخصصی در حوزه کودک در روزهای نمایشگاه برگزار خواهد شد. همچنین کارگاه‌های متنوعی برپا خواهد شد.»

معدنی پور اضافه می‌کند:«در جشنواره غنچه‌های شهر، جشنواره مقاومت هم گنجانده شده که در آن از کودکان ایثارگر سراسر جهان تجلیل می‌شود.»

او درباره برنامه‌های روز دختران می‌گوید:«یکی از گروه‌های مخاطب ما دختران هستند.ما در آستانه روز دختران که مصادف است با تولد حضرت معصومه س برنامه های جشن تکلیف دختران را در حرم حضرت عبدالعظیم‌ع و جشن‌هایی را در مدرسه‌های دخترانه برگزار خواهیم کرد.

برگزاری یک نمایشگاه از آثار دختران، تجلیل از دختران موفق در شهر و مسابقه‌های مختلف ادبی و علمی و هنری برای دختران هم از دیگر برنامه‌های این روز است.»

کد خبر 147173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز