یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معده درد یک ناراحتی بسیار شایع است که در همه افراد از هر جنسیت و در هر گروه سنی ممکن است بروز کند.

معجون برای درد معده

به گزارش ایسنا، معمولا خوردن چیزی در خارج از برنامه غذایی، موجب بروز معده درد می‌شود.

به گفته متخصصان تغذیه و گوارش، زمانی که دستگاه گوارش بدن نمی‌تواند غذایی را هضم کند، فرآیند هضم غذا کامل نمی‌شود و در نتیجه درد معده بروز می‌کند. هرچند این قبیل معده دردها ممکن است مشکل جدی و مزمن نباشند اما در هر حال موجب ناراحتی می‌شوند و آزاردهنده هستند.

روزنامه ایندیا اکسپرس در مقاله جدیدی به چند راه‌کار موثر و طبیعی برای کاهش درد معده اشاره کرده است که می‌توان برای درمان معده ‌درد آنها را جایگزین قرص‌ها و داروهای شیمیایی کرد.

این گزینه‌های طبیعی به قرار زیر است:

-‌ اگر درد معده شما ناشی از اسیدی شدن معده است، یک لیوان آب سودادار بنوشید.

-‌ یک نوشیدنی انرژی‌زا که درعین حال تاثیر شگفت‌انگیز در تسکین معده‌درد دارد، مخلوط یک لیوان آب با نصف یک لیموترش و یک قاشق غذاخوری عسل است.

-‌ یک میان وعده سالم برای تسکین درد معده، مقداری دانه انار همراه با کمی نمک و فلفل است.

- همچنین یک راه‌کار موثر برای تسکین فوری و سریع درد معده مصرف ترکیبی از نعنا، زنجبیل و آب میوه همراه با مقدار اندکی نمک سیاه در یک لیوان آب است. نوشیدن این شربت درد معده را به سرعت کاهش می‌دهد.

-‌ جویدن دانه رازیانه نیز در درمان معده درد موثر است. برای این که بهتر نتیجه بگیرید یک قاشق چای‌خوری تخم رازیانه را در یک لیوان آب ریخته و از شب تا صبح بگذارید تا خیس بخورد. صبح روز بعد تخم‌های رازیانه را بخورید و آب این شربت را نیز بنوشید.

کد خبر 147267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز