دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای حفظ شادابی طبیعی پوست کافی است مواد غذایی مفید و مناسبی را انتخاب کنید.

آشنایی با غذاهای مفید برای حفظ شادابی

*برای داشتن لبخندی زیبا کشمش مصرف کنید؛ از آن جا که کشمش شیره و حالت چسبناکی دارد، برخی تصور می‌کنند که مصرف آن برای سلامت دندان و لثه مفید نیست اما نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، آنتی اکسیدان موجود در کشمش با رشد نوعی باکتری که باعث التهاب و بیماری لثه می‌شود، مبارزه می‌کند. چای سبز نیز احتمال بروز بیماری لثه را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

*برای داشتن پوستی جوان مواد غذایی تهیه شده با سویا مصرف کنید، تولید کلاژن، پروتئین و فیبری که پوست را سفت و جوان نگه می دارد و مانع ایجاد چین و چروک می‌شود، از سن 20 سالگی کاهش پیدا می‌کند اما مصرف مواد غذایی حاوی سویا که غنی از ایزوفلاونوئید بوده، در حفظ کلاژن موثر است.

ماهی ساردین نیز که حاوی اسید چرب امگا 3 است، در حفظ کلاژن نقش مهمی دارد.

*برای کاهش پف زیر چشم خیار مصرف کنید. خاصیت ضدالتهابی خیار کاهش دهنده پف زیر چشم است.

*برای برطرف کردن بوی نامطبوع دهان، مصرف جعفری توصیه می شود؛ این گیاه بوی سیر را نیز از بین می برد. پلی فنولز موجود در آن ترکیب سولفور سیر را که بو ایجاد می‌کند، از بین می‌برد. ریحان، سیب و اسفناج نیز منبع غنی پلی فنولز است.

*برای خواب بهتر آب گیلاس ترش مصرف کنید؛ گیلاس حاوی هورمون خواب آوری به نام ملاتونین است بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف روزی  2 لیوان آب گیلاس ترش برای رفع بی‌خوابی مفید است.

کد خبر 147394
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز