همشهری آنلاین- ندا شریف: آیا می‌دانید هفت سال اول زندگی مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت هر فرد دارد؟ در اینجاست که انتخاب وسایل و حتی اسباب‌بازی‌ها برای کودکان و نحوه چیدمان آن‌ها اهمیت بیش‌تری پیدا کرده، دقت بیش‌تری می‌طلبد

و شاید به همین دلیل است که دکوراسیون اتاق‌خواب کودکان بیش از هر جای دیگر در خانه، هر چند وقت یک بار باید تغییر یابد تا با توجه به روحیات آن‌ها از تنوع کافی برخوردار بوده و رویای بچگی آن‌ها را تکمیل کند.

جدا از ایمنی وسایل که در درجه اول اهمیت قرار دارد، این باور که هم‌زمان با رشد کودک، وسایل او نیز بزرگ می‌شوند، اهمیت آشنایی با وسایل مورد نیاز آن‌ها را در مقاطع مختلف پررنگ‌تر می‌کند. 

نکات زیر در این موارد کمک خواهند کرد:

1- یک چراغ مطالعه دیواری برای کودکان 8-7 ساله، امکان مطالعه را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند. این مسئله به خصوص خواندن کتاب توسط کودک بزرگ‌تر برای خواهر یا برادر کوچک‌تر از خود در موقع خواب را راحت‌تر می‌کند. چراغ را بالای تخت در جایی به دیوار نصب کنید که امکان دست زدن به لامپ داغ برای آن‌ها وجود نداشته باشد و به راحتی با زدن یک کلید در بالای سر خاموش و روشن شود.

2- به جای گذاشتن وسایل زیر تخت، از یک طاقچه یا قفسه کوچک روی دیوار برای قرار دادن وسایل نرمی که کودک بدون آن‌ها نخواهد خوابید، استفاده کنید. آن‌ها را داخل سبدهای تزیینی نرم قرار دهید تا هنگام خواب کودک احساس آرامش کرده و امکان دسترسی او به آن‌ها وجود داشته باشد.

3- از همان ابتدا مدل تخت‌خواب‌هایی را خریداری کنید که امکان تغییر سایز داشته باشند. این مسئله به خصوص در مورد یک اتاق برای دو فرزند اهمیت داشته، به استفاده بهینه از فضا زمانی که آن‌ها کوچک‌ترند، کمک کرده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

4- در مورد دخترها باید توجه کرد که بازی با عروسک در قالب پوشاندن لباس آن‌ها، بستن دگمه‌ها و گره زدن بند لباس عروسک نه تنها تمرینی برای انگشت‌های کوچک آن‌هاست بلکه به آن‌ها در پرورش مهارت‌های اجتماعیشان از طریق تصورات و نقش‌هایی که بازی می‌کنند هم کمک می‌کند و این بیش‌ترین چیزیست که از اسباب بازی‌های کوچک کسب می‌کنند. پس به وسایل مورد علاقه آن‌ها اهمیت دهید و جای خاصی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

www.ikea.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز