دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: غذای سالمندان باید سرشار از پروتئین باشد و پروتئین سویا برای آنها بسیار مفید است.

پروتئین سویا برای سالمندان مفید است

تیرنگ نیستانی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت:: اگر سالمند دارای دندان مصنوعی بوده و در جویدن یا بلع مشکلی داشته باشد، می‌تواند موجب بروز سوءتغذیه در او شود همچنین این پرسش مطرح می‌شود که سالمند تنها غذا می‌خورد یا تنها زندگی می‌کند و باید دانست در خیلی از موارد سالمندانی که تنها غذا می‌خورند میلی به خوردن غذا ندارند.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور افزود: محیط اجتماعی برای تغذیه سالمندان بسیار اثربخش است. سالمندان بخشی از زندگی ما هستند و ایجاد یک محیط اجتماعی خوب و دلنشین می‌تواند در روحیه آنها تأثیر بگذارد.

نیستانی اضافه کرد: مصرف لبنیات برای سالمندان بسیار اهمیت دارد و باید روزانه 2 تا 3 سهم لبنیات مصرف کنند که هر سهم معادل یک لیوان شیر است همچنین غذای سالمندان باید سرشار از پروتئین باشد و پروتئین سویا برای آنها بسیار مفید است.

وی بیان داشت: سالمندان باید روزانه 2 تا 3 سهم میوه و سبزی مصرف کنند که هر سهم میوه معادل یک میوه بزرگ یا نصف طالبی است و هر سهم سبزی معادل یک لیوان سبزی خرد شده یا نصف لیوان سبزی پخته است.

کد خبر 147406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز