همشهری آنلاین: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور درباره برخی کاروان‌ها که بدون قرعه کشی به حج مشرف می‌شوند، گفت: در اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده، کاروان نخبگان، روسای دانشگاه‌ها و برگزیدگان المپیادها بدون شرکت در قرعه کشی به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام محمدرضا فقیهی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به برخی جزئیات عمره مفرده دانشگاهیان در سال جاری، به تعداد متقاضیانی که تا روز گذشته در سامانه www.labbayk.com ثبت نام کرده‌اند اشاره کرد و افزود: تا روز گذشته 115 هزار نفر برای عمره مفرده و 37 هزار و500 نفر برای اعزام به عتبات عالیات در سامانه لبیک ثبت نام کرده‌اند و داوطلبان تا 20 مهرماه فرصت نام نویسی دارند.

وی درباره زمان برگزاری قرعه کشی، گفت: قرعه کشی 25 مهرماه برگزار می‌شود و مدت زمان آن 3 روز خواهد بود. این قرعه کشی در سامانه لبیک صورت می‌گیرد و به جز چند مورد استثنا اولویتی در قرعه کشی عمره مفره صورت نمی‌گیرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور از اعزام برخی کاروان‌های ویژه خبر داد و گفت: یک سری کاروان ویژه استادان، 5 کاروان بنیاد نخبگان، 2 کاروان فعالان فرهنگی، 2 کاروان فعالان سیاسی، کاروان برگزیدگان المپیادهای کشوری، کاروان روسای دانشگاه‌ها و سایر کاروان‌ها از بهمن ماه امسال به صورت کاروان ویژه به حج عمره می‌روند.

فقیهی به اعزام بدون قرعه کشی برخی از این کاروان‌ها اشاره کرد و گفت: کاروان‌های نخبگان، روسای دانشگاه‌ها، استادان شرکت کننده در ضیافت اندیشه ماه رمضان، فعالان سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها و برگزیدگان المپیادهای علمی بدون قرعه کشی و سایرین در قالب 30 کاروان به حج عمره مشرف می‌شوند.

به گفته فقیهی، اعزام به عتبات عالیات از 30 مهرماه و اعزام به عمره مفرده از بهمن ماه سال جاری صورت می‌گیرد و 20 کاروان اعضای هیئت علمی هم به سرزمین وحی می‌روند. 

کد خبر 147527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز