گروه بورس: حسن غفوری‌فرد نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی از بررسی طرح تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس در ماجرای اختلاس خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، حسن غفوری‌فرد اعلام کرد: موضوع اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی از بی‌توجهی دستگاه‌های ذیربط به هشدارهای رهبری ناشی شد. غفوری‌فرد گفت: موضوع اختلاس بحثی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت ضمن اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در فساد بانکی اخیر، قطعا تحقیقات ادامه خواهد داشت تا دست‌های خائن قطع شود.

وی ادامه داد: بی‌توجهی دستگاه‌های ذیربط به هشدارهای رهبری و کمیسیون اصل‌90، آن هم یک‌سال قبل و حتی دفاع از گروه آریا موجب شد امروز در شرایطی قرار بگیریم که بیش از اختلاس 3‌هزار میلیارد تومانی، به اعتماد مردم خدشه وارد شود که جبران آن به این سادگی نخواهد بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس به‌عنوان خانه ملت به‌شدت پیگیر این مسئله است و کمیته‌ای خاص برای پیگیری این موضوع ایجاد شده است.

غفوری‌فرد تصریح کرد: از آنجا که مجلس به خاطر کنفرانس حمایت از فلسطین تعطیل است، هفته آینده کمیته‌ای برای تحقیق و تفحص از بورس تشکیل و در خلال پرونده اختلاس، به این موضوع نیز رسیدگی خواهد شد. فرهاد دلقپوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این‌باره گفت: مجلس درصدد تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره ماجرای اختلاس است. این طرح به‌زودی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه می‌شود و پس از تصویب، کمیته مد نظر مجلس آغاز به کار خواهد کرد. او توضیح داد:

سازمان بورس اگر در فضای روشن و عادلانه و براساس شاخص‌های اقتصادی حرکت کند، بازار سرمایه یکی از بازوان مدیریت اقتصادی در کشور خواهد بود. او تاکید: در این قضیه پای سازمان بورس هم در میان است، چون در اینگونه امور، مهم واگذاری کار به افراد توانمند و اهل است. در مورد قضیه بانک آریا و پذیره‌نویسی آن در بازار سرمایه متأسفانه افراد ذی نفوذ با استفاده از رانت‌هایی که داشتند موجب بروز اتفاقی ناخوشایند شده‌اند و باید پاسخگو باشند.

او به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بنا بر گفته رهبر معظم انقلاب برای داشتن روابط سالم در نظام پولی و مالی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فساد داشته باشیم؛ بنابراین از آنجا که بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اقتصادی کشور است و از طرف دیگر چون در پذیره نویسی و تاسیس بانک آریا، سازمان بورس هم نقش داشته، باید کمیته تحقیق و تفحص در این خصوص با دقت فراوان به بررسی امور بپردازد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

پیش از این غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفته بود: بانک آریا به قصد انجام پولشویی از طریق بازار سرمایه تاسیس شده بود. مسئولان سازمان بورس تاکید دارند که این پذیره‌نویسی با مجوز، انجام شده، سازمان بورس درعین‌حال تاکنون سندی دال بر تایید این موضوع ارائه نکرده است.

کد خبر 147553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز