سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

محمد جهرمی، مدیرعامل برکنارشده بانک صادرات در 21 شهریور با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد اختلاس تاثیری بر عملکرد مالی و پیش‌بینی سود بانک صادرات ایران نخواهد گذاشت.

jahromi

این اطلاعیه در بسیاری از رسانه‌ها هم بازتاب داشت، اما خبرگزاری فارس در یک گزارش تفصیلی ضمن شرح ماوقع نوشت: نامه ارسالی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات(محمد جهرمی) به بورس اشکال اساسی دارد و باید نماد این بانک تا روشن‌شدن برخی ابهامات بسته شود.

این خبرگزاری به ماده 2 فصل دوم قوانین بازار در مورد دستور‌العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس، اشاره کرده و نوشته است؛

طبق ماده مزبور باید همه اطلاعات براساس فرمت‌های مشخصی به‌صورت الکترونیک از طریق سامانه کدال یا به‌صورت کاغذی و دستی به سازمان بورس ارائه شود تا در دسترس همه فعالان قرار گیرد. براساس گزارش فارس، در نامه ارسالی بانک صادرات به بورس، علاوه بر اینکه هیچ مشخصه‌ای از تاریخ و شماره نامه وجود ندارد، امضای مدیرعامل سابق این بانک هم قید نشده است.

از طرف دیگر با بررسی نامه‌های مشابه دیگر این بانک مشخص می‌شود لوگوی بانک صادرات در سمت راست صفحه و با قید عنوان رئیس هیأت عامل و مدیرعامل بانک درج شده اما در آخرین نامه ارسالی به بورس، لوگوی بانک صادرات در قسمت چپ صفحه و بدون عنوان رئیس هیأت عامل و مدیرعامل بانک ارائه شده است.

در ادامه گزارش تاکید شده است که در صحت و سقم این نامه جای شک و شبهه وجود دارد و با توجه به امکانات فتوشاپ، ممکن است این نامه بدون اراده و میل محمد جهرمی و از سوی افراد دیگری صادر شده باشد. فارس تاکید کرده؛ جای تعجب است که مسئولان و کارشناسان اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس، که بر همه جزئیات تاکید خاصی دارند، اقدام به انتشار نامه‌ای با این اشکالات اساسی کرده اند؟

کد خبر 147555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز