همشهری آنلاین: اعزام 97هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام در قالب 588 کاروان امروز - شنبه 16 مهر آغاز شد.

حج

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان حج وزیارت گفت: امسال دو شرکت هواپیمایی ایرانی مسئولیت اعزام زائران کشورمان را به حج تمتع برعهده دارند.

لیالی افزود: عملیات اعزام زائران ایرانی از طریق17ایستگاه پروازی شامل فرودگاه های مهرآباد، اصفهان، تبریز، اردبیل، کرمانشاه، ساری، مشهد، بندرعباس، اهواز، یزد، ارومیه، گرگان، شیراز، کرمان، رشت، بوشهر و زاهدان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همه برنامه ریزی‌های مربوط به پرواز، اسکان، تغذیه و حمل ونقل زائران ایرانی نهایی شده است و بر اساس زمان اعلام شده اجرا می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به منظور راحتی زائران امسال محل اسکان حجاج کشورمان درمکه نسبت به سال های قبل، به مسجد الحرام نزدیک تر شده است.

وی با اشاره به طولانی تر شدن زمان حضور حجاج در عربستان، اضافه کرد: در سال‌های اخیر زائران به دلیل بار ترافیکی شدید فرودگاه جده، با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

آقای لیالی گفت: این مشکلات تاخیرهای طولانی 24 تا 40 ساعته برای زائران کشورمان ایجاد کرده بود و این تاخیر برای زائران برخی کشورها تا80 ساعت هم می‌شد.

وی افزود: عربستان برای کاهش فشردگی بار ترافیکی پرواز زمان حضور زائران حج تمتع را افزایش داد.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: زمان بازگشت زائران پس از تنظیم نهایی در عربستان و از طریق مدیران کاروان‌ها اعلام خواهد شد.

کد خبر 147831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز