یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: همیشه جایی برای قرار دادن وسایل اضافی است. با آن که در آپارتمان‌های کوچک مشکل قرار دادن وسایل اضافه بیش‌تر خود را نشان می‌دهد، با کمی دقت می‌توان از بسیاری از جاهای بی‌استفاده برای جادادن این وسایل دست‌وپاگیر استفاده کرد.

آشنایی با جاهای قرار دادن وسایل اضافی

1- میز ناهارخوری
اگر می‌خواهید از میز غذاخوری نهایت استفاده را ببرید، فقط کافیست با قرار دادن یک چوب سراسری در زیر میز، آن را به میزی دو طبقه تبدیل کنید. این فضا جای مناسبی برای قرار دادن کتاب و وسایل اضافه است. از میزهایی به این شکل برای غذاخوردن، میز کار و مطالعه و در واقع نهایت استفاده را ببرید.

برای راحتی کار، میز را کنار کتابخانه قرار دهید و هنگام صرف غذا با کشیدن یک رومیزی آن را تبدیل به میز ناهارخوری کنید.


آشنایی با جاهای قرار دادن وسایل اضافی

2- استفاده از ارتفاع
فضای عمودی جائیست که می‌توانید حداکثر استفاده را از آن ببرید. در خانه‌های با سقف بلند، از وسایل چوبی طبقه‌دار و نرده‌بانی به عنوان کتابخانه استفاده کنید.

3- مبل‌های کشودار
با استفاده از مبلمان چوبی کشودار بسیاری از وسایل ریز و کوچک را تا موقع لزوم استتار کنید. از سبدهای حصیری مکعبی به عنوان میز استفاده نمایید.

4- درهای کمد لباس
درهای کمد لباس، فضای مناسب و اضافه‌ای برای آویزان کردن بسیاری از چیزهاست. با زدن چند گیره داخل در و تقسیم بندی کمد با طبقات دارای ارتفاع متفاوت، نهایت استفاده را از آن برده، به‌راحتی وسایل خود را پیدا کنید.

moreآشنایی با استفاده بهینه از کمد دیواری
moreآشنایی با چیدمان وسایل کمد دیواری

5- فر
وسایل مربوط به شیرینی‌پزی و حتی سیخ‌های کباب را داخل فر قرار دهید. دقت کنید این وسایل قابل اشتعال نباشند.

6- کابینت‌های بلند
استفاده از کابینت‌های خیلی بلند فضای مناسبی برای قرار دادن گلدان‌ها، شمعدان‌ها، کادوهای عروسی و چیزهاییست که به آن‌ها نیازی ندارید. اگر این امکان وجود ندارد، به عنوان یک راه‌حل دیگر می‌توانید وسایل غیر قابل استفاده را داخل جعبه‌های تزیینی زیبا گذاشته، روی کابینت‌ها حد فاصل بین سقف و کابینت قرار دهید.

http://www.housebeautiful.com

کد خبر 147915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز