دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص پوست و مو عنوان کرد: مصرف مایعات فراوان و استفاده از سبزی‌جات و میوه‌ها خشکی پوست را کاهش می‌دهد و آب مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

مصرف سبزی و میوه، خشکی پوست را کاهش می‌دهد

به گزارش ایسنا، دکتر رسایی ضمن بیان این مطلب گفت: خشکی پوست ممکن است از عوارض کم ‌کاری غده تیروئید، سوء‌تغذیه و کمبود ویتامین‌های مختلف در بدن باشد. عوامل ارثی هم می‌تواند در بروز این عارضه موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه اگزمای سرشتی عارضه‌ای است که با خشکی و خارش پوست همراه است، افزود: در صورتی که رطوبت پوست کاهش یابد، شدت اگزما هم افزایش می‌یابد.

more نکته بهداشتی روز: علائم اگزما

این متخصص پوست و مو گفت: شست‌وشوی مداوم صورت و بدن با صابون و مواد شوینده قلیایی، خشکی پوست را افزایش می‌دهد. صابون‌های بچه کمتر موجب خشکی پوست می‌شوند و به افرادی که مبتلا به این عارضه هستند توصیه می‌شود از این نوع صابون‌ها استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: افرادی که پوستی خشک دارند باید هنگام استحمام از روغن‌های مخصوص استفاده کنند؛ این روغن‌ها باید به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی پوست باقی بمانند. پس از خروج از حمام هم می‌توان از لوسیون‌های مرطوب‌کننده استفاده کرد.

کد خبر 148021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز