گروه اجتماعی -مینا شهنی : بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی از ابتدای مهرماه اجرایی شد و بازنشستگان می‌توانند از مزایای این بیمه برای انجام خدمات بستری استفاده کنند.

درمان

بیمه تکمیلی درمان صندوق تامین اجتماعی، تمامی بازنشستگان، مستمری بگیران و ازکارافتادگان را همراه با همسرانشان زیر پوشش قرار می‌دهد و برای هر نفر ماهانه 6 هزار و 700 تومان از حقوق به‌عنوان حق بیمه‌ کسر خواهد شد.علی اکبر خبازها، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته سراسر کشور، درباره چگونگی پوشش این بیمه برای فرزندان گفت:در حال حاضر تمامی بازنشستگان با همسرانشان تحت پوشش هستند اما اگر کسی خواستار استفاده بیمه تکمیلی برای فرزند یا دیگر افراد تحت تکفلش باشد، می‌تواند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی محل سکونت درخواست خود را اعلام کند تا پس از کسر حق بیمه فرد تحت تکفل، از مزایای بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند شود.

او تاکید کرد که بازنشستگان و مستمری بگیران هنگام مراجعه به دفاتر کانون‌های بازنشستگی می‌بایست حتما اصل و کپی دفترچه درمان تامین اجتماعی و کارت ملی فرد تحت تکفل را همراه داشته باشند و با ارائه این اسناد نام فرزند یا افرادی را که تحت تکفلشان هستند در فهرست بیمه قرار دهند.به گفته خبازها، حق بیمه 6هزار و 700 تومانی برای هر فرد است و کسی که خود، همسر و 2 فرزندش را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌دهد هر ماه معادل 4برابر این مبلغ از حقوقش کسر و به حساب صندوق بیمه ریخته می‌شود.

بازنشستگان کارت ندارند

با توجه به اینکه کارت بیمه تکمیلی تا‌کنون در اختیار بازنشستگان قرار نگرفته‌است، مهم‌ترین پرسشی که بازنشستگان در زمینه‌ بیمه مطرح کرده‌اند چگونگی استفاده از خدمات این بیمه‌‌است.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته در پاسخ به چگونگی استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان توضیح داد: کسانی که در استان تهران زندگی می‌کنند با شماره تلفن‌های 10-88646201 تماس بگیرند و از طریق این تلفن‌ها اطلاعات لازم به آنها داده خواهد شد.

به این ترتیب اگر بازنشستگان تهرانی می‌خواهند به بیمارستانی مراجعه‌ کنند می‌بایست طی تماس با این شماره تلفن‌ها به شرکت بیمه اطلاع دهند تا به هنگام مراجعه به بیمارستان نماینده بیمه آنها را پذیرش کند و کارشان را انجام دهد. این روش برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان تا زمان صدور کارت‌های شناسایی ادامه دارد.ساکنان استان‌های سراسر کشور، به جز استان تهران، برای دریافت اطلاعات در باره چگونگی استفاده از خدمات بیمه تکمیلی می‌بایست با شماره تلفن 2313-021 تماس بگیرند و این تلفن اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد. لازم است تا بازنشستگان به هنگام تماس با این خطوط استان و شهر محل سکونت‌شان را به همراه نام بیمارستانی که می‌خواهند از خدمات درمانی‌اش استفاده کنند به اپراتور اعلام کنند.

اگر بیمه نمی‌خواهید

بازنشستگانی که مایل نیستند از بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند، لازم است به کانون‌های بازنشستگی شهرهای محل زندگی شان مراجعه کرده و انصرافشان را اعلام کنند، مسئولان کانون بازنشستگی اعلام کرده‌اند که حق بیمه یک‌ماه گذشته که از مستمری این دسته از بازنشستگان کسر شده است به‌زودی به حسابشان برگردانده خواهد شد.

تعهدات

براساس گفته‌های خبازها، سقف خسارت مورد تعهد در این نوع بیمه برای هر بیمه شده6 میلیون تومان در سال است که از سوی شرکت بیمه براساس ضوابط قید شده در قرارداد پرداخت خواهد شد.
براساس قراردادی که میان بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی و شرکت بیمه دی منعقد شده است، اگر فرد مستمری‌بگیری دچار فوت دراثر حادثه شود این شرکت بیمه 3 میلیون تومان خسارت به بازماندگان پرداخت خواهد کرد. درصورت فوت بر اثر عواملی غیراز حادثه مبلغ یک میلیون تومان به بازماندگان پرداخت می‌شود. یکی دیگر از تعهداتی که این شرکت بیمه به انجام آن متعهد شده است پرداخت خسارت 5 میلیون تومانی در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی در محل زندگی بازنشستگان است.

کد خبر 148200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز