شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اضافه نمودن ماست به رژیم غذایی به طور موثری در کاهش بوی بد دهان نقش دارد.

تقریباهمه افراد با معضل بوی بد دهان برخورد داشته‌اند، این پدیده در هر صورت ناخوشایند است و در عین حال رنج آور، اهمیت این مسأله تا حدی است که مرتبأ تحقیقات جدیدی در مورد حذف یا کاهش این عارضه در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز، در مورد عوامل اصلی ایجاد نفس بدبو در ارتباط با حفره‌ی دهان، راه‌های مقابله با آن همچنین تاثیر سودمند مصرف چای در رفع بوی دهان قبلا مطالبی ارائه شده در ادامه به یکی دیگر از تحقیقات انجام شده اشاره می‌شود.

اهمیت مصرف ماست در برنامه غذایی روزانه برهیچ کس پوشیده نیست اما اگر جزو کسانی هستید که هنوز با اکراه آن را مصرف می‌کنید باید بدانید که مصرف مرتب ماست درکاهش بوی دهان و ایجاد نفس تازه و خوش بو نقش موثری دارد.

تحقیق انجام شده در این مورد نشان داد که اضافه کردن 90 گرم ماست دوبار در روز به وعده‌های غذایی به مدت 6 هفته باعث کاهش 80 درصدی در عوامل ایجادکننده بوی بد دهان خواهد شد این اثر احتمالا به خاطر وجود باکتری‌های فعال موجود در این فراورده است.

 

هرچند انجام تحقیقات بیشتر دراین مورد ضروری است اما می‌توان نتیجه گیری نمود که اضافه نمودن ماست به رژیم غذایی روزانه ممکن است به طور موثری در کاهش بوی بد دهان نقش داشته باشد.

ذکر این نکته ضروری است که برای حذف کامل بوی بد دهان درمان‌های مناسب بیماری‌های لثه و پر کردن دندان‌های پوسیده ضروری خواهد بود.

 

کد خبر 148440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز