دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: شومینه مرکز توجه در هر دکوراسیون است. اگرچه بسیاری از شومینه‌ها به تنهایی زیبا بوده و برای گرم نگه‌داشتن خانه به کار می‌روند، هماهنگی آن‌ها با طرح دکوراسیون مورد نظر دارای اهمیت است. راه‌های زیر برای تزیین این فضای به شما کمک خواهد کرد:

شومینه

1- تلویزیون

از آن جا که شومینه معمولا در اتاق‌پذیرایی قرار داشته، مرکز توجه و محل جمع شدن اعضاء خانواده است، می‌توان از فضای بالای آن برای قرار دادن تلویزیون‌های دارای صفحه صاف استفاده کرد.

بسیاری از افراد این تلویزیون‌ها را بالای شومینه روی دیوار نصب کرده یا داخل دکور چوبی قرار می‌دهند.

2- عکس‌ها و کارهای هنری

قرار دادن عکس‌ها یا آثار هنری بالای شومینه آن را مرکز توجه خواهد کرد. اگر یک عکس، پرینت یا قاب بزرگ دارید، بهتر است آن را روی طاقچه شومینه به دیوار تکیه دهید.

قرار دادن چند عکس یا چند کار هنری در کنار هم نیز ایده خوبی برای این فضا است. سعی کنید از قاب‌های هماهنگ یا قاب‌های هم‌رنگ استفاده کنید. قاب‌ها می‌توانند در اندازه‌های مختلف یا می‌توانند یکسان باشند. آن‌ها را با سلیقه بالای طاقچه بچینید یا با دادن طرحی خاص به دیوار بزنید.

moreآشنایی با نحوه زدن تابلوها به دیوار

3- آینه

آینه‌ها به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کنند و با انعکاس نور، باعث روشن‌تر به نظر آمدن محیط می‌شوند. با قرار دادن یک آینه بزرگ دکوری بالای شومینه به آن مرکزیت دهید. کنار آن چند قاب عکس، یک گیاه تازه یا یک گلدان پرگل بگذارید.

4- تزیین به مناسبت‌های مختلف

با فرارسیدن مناسبت‌های مختلف، بالای شومینه را با شمع‌هایی با ارتفاع مختلف و حلقه‌های گل تزیین کنید. برای هماهنگی بیش‌تر از عکس‌های سال‌های گذشته هم کمک بگیرید. عکس‌ها را بالای طاقچه گذاشته یا به دیوار بزنید.

شومینه

http://www.ehow.com

کد خبر 148609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز