جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد حرکت اسپرم در مردانی که مقادیر متوسطی ورزش انجام می‌دهند نسبت به مردانی که فعالیت جسمی کمتر یا بیشتری از این حد دارند، بهتر است.

 به گزارش هلث دی حرکت اسپرم به معنای توانایی شنا کردن آن و حرکت به سوی تخمک عامل مهمی در باروری است.

این بررسی که بوسیله پژوهشگران در دانشگاه یاماگوچی در ژاپن انجام شده است، شامل 215 مرد می‌شد که نمونه‌های اسپرم و اطلاعات درباره میزان فعالیت جسمی‌شان را در اختیار گذاشته بودند. این مردان بر اساس میزان فعالیت جسمی‌شان به سه گروه تقسیم شدند: میزان‌های بالا، متوسط و کم ورزش.

سن و شاخص توده بدنی در میان این سه گروه مردان شبیه به هم بود.

 گروه با میزان ورزش متوسط بیشترین میانگین حرکت اسپرم را داشتند و کمترین شمار از مردان با حرکت اسپرم کمتر از 40 درصد به این گروه تعلق داشتند (14.3 درصد)، در مقابل در 31 درصد مردان  در گروه ورزش با میزان کم و 27 درصد در گروه مردان با میزان بالای ورزش، کمتر از 40 درصد اسپرم متحرک داشتند.

نتایج این بررسی در اجلاس سالانه جامعه پزشکی تولید مثلی  آمریکا در اورلاندو ارائه شد.

 رئیس انتخابی این جامعه، دولورس لامب، در این باره گفت: "ورزش جزئی از سبک عمومی زندگی سالم است که در سلامت تولیدمثلی نقش دارد.ا ین بررسی که در آن فراوانی، شدت و مدت فعالیت جسمی مورد اندازه‌گیری قرار گرفته بود تا میزان ورزش افراد بررسی به صورت کمی بیان شود، نشان می‌دهد که ورزش منظم در حد متعادل را برای بهبود متوسط مشخصات اسپرم در مردانی  می‌توان توصیه کرد که عارضه خاصی توانایی آنها برای تولید مثل را مختل نکرده است."

از آنجایی که این بررسی در یک اجلاس پزشکی ارائه شده و  هنوز در یک جورنال با بازبینی بوسیله کارشناسان مستقل منتشر نشده است، اطلاعات و نتیجه‌گیری‌های آن را باید مقدماتی به حساب آورد.

کد خبر 148954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز