همشهری آنلاین: خط تولید خودرو تندر 90 در شرکت ایران خودرو روز یکشنبه 15 بهمن طی مراسمی راه اندازی شد.

به گزارش ستاد خبری ایران خودرو،در مراسم راه اندازی خط تولید تندر 90 گروه صنعتی ایران خودرو رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا ، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل، جانشین مدیرعامل، مدیران ارشد و جمعی از کارکنان این شرکت حضور داشتند.

آیت الله "سید محمد حسینی خامنه ای" رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا در این مراسم گفت : ایران همیشه در طول تاریخ ، جامعه ای پیش رو در تمامی زمینه ها بوده است به طوریکه هر روز توان خود را از نظر علمی ، صنعتی و فنی بالا می برد.

وی با بیان اینکه جنگ همیشه کشتار نیست بلکه شکست دشمن در جبهه های علمی ، کار و صنعت نیز نوعی جهاد به شمار می رود، افزود : ملت ایران با افزایش توانمندی های خود، دشمنان خدا را به هراس انداخته است .

آیت الله حسینی خامنه ای مسئولیت خطیر شرکت ایران خودرو را تلاش و مجاهدت در جبهه صنعت اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این شرکت بزرگ صنعتی با تولید محصولات متنوع نقش خود را به خوبی ایفاد کرده است.

رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا با اشاره به اینکه فعالیت های گروه صنعتی ایران خودرو ارزش جهانی دارند، افزود : این شرکت باعث سرافرازی و سربلندی تمام ایرانیان است.

در ادامه این مراسم، "سید حسین سید هاشمی" رییس کمسیون صنایع و معادن با قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان ایران خودرو برای راه اندازی خط تولید تندر90 در دهه مبارک فجر گفت: بسیار خرسندم که شرکت ایران خودرو به تعهدات خود برای راه اندازی این خط در زمان مقرر عمل کرد.

وی با بیان اینکه تولید تندر در ایران حرکت نوینی در صنعت خودرو کشور به شمار می رود، افزود : بدون شک با ورود این خودرو به بازار ، تحول بزرگی در صنعت خودرو ایجاد خواهد شد.

سید هاشمی به رقابت تنگاتنگ و فشرده در صنعت خودروسازی جهان اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضر دانش خودروسازی ایران به حدی رسیده است که بتوانیم محصولات خود را به خارج از مرزها صادر کنیم.

وی ادامه داد : امروزه قطعه سازان ایرانی بدون هیچ مشکلی می توانند قطعات خود را به اقصی نقاط دنیا صادر کنند زیرا توانسته اند با خودرو سازان برتر جهان رقابت کنند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ایجاد پایگاه های صادراتی در فراسوی مرزها اشاره کرد و افزود : تردد سمند در خیابان های کشورهای مختلف جهان ، باعث غرور ملی ایرانیان است.

وی صنعت خودرو را موتور محرک سایر صنایع عنوان کرد و از تمام کار آفرینانی که توانسته اند با وجود تحریم های فراوان ، نام ایران را در سراسر جهان طنین انداز کنند، تجلیل کرد.

سید هاشمی در پایان سخنان خود از مسئولان گروه صنعتی ایران خودرو و پارس خودرو خواست تا برای روشن شدن افکار عمومی ، قیمت و اطلاعات فنی خودروی تندر را به طور مشخص در اختیار رسانه ها قرار دهند.

همچنین در این مراسم مهندس "محمد حسین فقیه" معاون مدیرعامل ایران خودرو در تولید تندر 90 با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه خودرو معادل 25 دستگاه را در ساعت دارد ، افزود : تندر 90 در سه تیپ و هفت مدل تولید خواهد شد.

فقیه سرمایه گذاری برای احداث خط تولید تندر 90 را 161 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : در این پروژه از حداکثر توان قطعه سازان داخلی و دانش فنی مهندسان ایرانی استفاده شده است تا محصولی با استانداردهای شرکت رنو فرانسه تولید شود.

وی با بیان اینکه خطوط تولید سالن تندر 90 ایران خودرو نمره خوبی را از شرکت رنو کسب کرده است ، افزود : این خط در حال حاضر یکی از بهترین سایت های تولیدی شرکت رنو در سراسر جهان از لحاظ کیفی است.

معاون مدیر عامل ایران خودرو در تولید تندر 90 خاطر نشان ساخت : تاکنون 30 هزار نفر ساعت کلاس های آموزشی برای متخصصان این شرکت برگزار شده است تا محصولات با کیفیت مطلوبی تولید شوند.

وی در خصوص زمان تولید انبوه تندر 90 اظهار داشت : ایران خودرو هیچ مشکلی برای تولید انبوه این خودرو ندارد اما باید گواهی نامه های شرکت رنو صادر و قطعات مورد نیاز خطوط این محصول از سوی شرکت رنو پارس تامین شود.

مهندس فقیه در مورد قیمت تندر 90 در بازارهای داخلی گفت : این موضوع در کمیته مشترک بررسی و پس از تصویب نهایی اعلام خواهد شد.

وی درباره بکارگیری خطوط نیمه رباتیک در شرکت ایران خودرو گفت : خطوط رباتیک تنها مسئولیت انتقال قطعات و جوشکاری را برعهده دارند که مهندسان این شرکت با اجرای تکنیک های پیشرفته ، توانسته اند با نمرات خوبی مجوزهای شرکت رنو را اخذ کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد : تمامی نمایندگی های ایران خودرو در سراسر کشور آموزش های لازم را برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان تندر 90 بر اساس استانداردهای شرکت رنو فرانسه فرا گرفته اند تا خدمات پس از فروش مناسبی برای دارندگان این خودروها انجام شود.

کد خبر 14922

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز