همشهری آنلاین: بخشی از بودجه مورد نیاز برای بیمه زنان خانه‌دار از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد.

خانه دار

تهمینه دانیالی مشاور رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، با اعلام این خبر گفت: پیشنهادی که ارائه‌شده، صرفه‌جویی در منابع مالی هدفمند‌کردن یارانه‌هاست و اگر بتوانیم بخشی از بودجه را از این طریق تأمین کنیم شاید در برنامه بلندمدت ده‌‌ساله و برنامه پنجم و ششم توسعه مرحله به مرحله زنان خانه‌دار جزو این گروه قرار گیرند.

به گزارش فارس، او با اشاره به اینکه اجرای قطعی بیمه زنان خانه‌دار در 5 ماه پایانی سال خواهد بود، گفت: به محض تکمیل منابع مالی، این بیمه‌نامه در اختیار زنان خانه‌دار قرار خواهد گرفت.

دانیالی توضیح داد: یکی از مأموریت‌های اصلی که مرکز امور زنان و خانواده دنبال می‌کند بحث تعریف حمایت‌های ویژه و خاص از زنان خصوصاً زنان خانه‌دار است. در این بیمه اولویت اول با زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و خودسرپرست است که امیدواریم مرحله به مرحله بتوانیم آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

این مقام مسئول در امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اضافه کرد: افراد شاغل در بیرون از خانه پس از 3 ماه کار تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی و خدمات‌درمانی قرار می‌گیرند، در حالی که زنان خانه‌دار با وجود جمعیت کثیر و اینکه نقش تأمین امنیت خانواده در حوزه اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارند، نادیده گرفته شده‌اند.

او گفت: نیمه دوم سال را با اولویت بیمه زنان خانه‌دار از دو ‌هفته گذشته آغاز کرده‌ایم که امیدواریم تا انتهای سال مراحل قانونی آن را طی کنیم و با نگاهی که مجلس دارد بتوانیم این کار را به نتیجه برسانیم.

کد خبر 149539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز