یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیمارستانی در برزیل اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق این کشور، لوئیس اناسیو لولا دا سیلوا، سرطان گلو دارد و به زودی شیمی‌درمانی او آغاز خواهد شد.

da silva

به نوشته نیویورک تایمز بیمارستان سیریو لیبانس در شهر سائو پائولو اعلام کرد معاینه‌های متعدد نشان داده است که دا سیلوای 66 ساله، توموری در حنجره‌اش دارد.

این بیمارستان در بیانیه‌اش اعلام کرد حال دا سیلوا خوب است و شش متخصص معتبر مراقبت از او را به عهده گرفته‌اند.

اعلام این خبر در زمانی صورت می‌گیرد که دا سیلوا هنوز یکی از محبوب‌ترین رهبران سیاسی معاصر برزیل است. او در طول دوره ریاست‌جمهوری‌اش که سال گذشته به پایان رسید، رشد اقتصادی سریع و سیاست خارجی قوی برزیل را رهبری کرد.

دا سیلوا در این بیمارستان که شاید مجهزترین مرکز درمان سرطان در آمریکای لاتین باشد درمان خواهد شد. جانشین او خانم دیلما روسف نیز که دچار سرطان لنفاوی بود در همین بیمارستان مورد درمان قرار گرفت و رئیس‌جمهور پاراگوئه، فرناندو لوگو، نیز هنوز به طور دوره‌ای برای درمان سرطان لنفاوی غیرهوچکینی به این بیمارستان مراجعه می‌کند.

پائولو هوف، یک اعضای تیم پزشکی دا سیلوا، گفت که تومور رئیس جمهور سابقه هنگامی کشف شد که صدای او خشن‌تر از حد طبیعی شد.

بر خلاف اعلام فوری ابتلای رئیس‌جمهور سابق برزیل به سرطان، ابتلای یک رئیس‌جمهور دیگر در آمریکای جنوبی، رئیس جمهور ونزوئلا، هوگو چاوز به سرطان و نحوه درمان آن پنهان نگهداشته شده بود، و این امر باعث بروز حدس و گمان‌هایی در این مورد شد. هنگامی که پس از یک دوره طولانی اقامت منزوی چاوز در کوبا، در ماه ژوئیه اعلام شد او  برای برداشت تومور سرطانی از روده‌اش مورد جراحی اورژانس قرار گرفته است، مردم این کشور بهت‌زده شدند.

دولت ونزوئلا هرگز به طور دقیق نوع سرطان چاوز را اعلام نکرده است و چاوز پیشنهاد خانم روسف، رئیس‌جمهور برزیل برای درمان در بوسیله تیم پزشکی‌اش در سائو پائولو را نپذیرفت. چاوز پس از دیدار دیگری از کوبا در این ماه اعلام کرد که سرطانش علاج شده است.

کد خبر 149888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز