یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- مولتی‌کالر رنگی است که پس از اجرا، چندین رنگ به صورت مجزا در آن دیده می‌شود. در واقع یک رنگ زمینه بوده و چند رنگ دیگر به صورت رگه‌های مختلف است.

مولتی‌کالر

رنگ‌های مولتی‌کالر دارای ویژگی‌هایی خاص هستند که این رنگ را از رنگ‌های دیگر متمایز کرده و به آن اولویت داده است.

فوق‌العاده تزئینی‌ و در طرح‌های متنوع و رنگ‌های مختلف موجود است. با توجه به فرمولاسیون خاص، امکان ساخت رنگ‌های متنوع و منطبق با هر سلیقه برای ایجاد سطوحی زیبا و چشم‌نواز در بیش از ۴۰ ترام گوناگون را فراهم می‌کند. این رنگ‌ها بسیار شیک، مدرن و دارای تنوع رنگ روز و محبوب اروپاست.

قابل اجرا بر روی تمامی سطوح‌ است. رنگ‌های مولتی‌کالر دکوراتیو بوده و یک لایه فیلم نازک بر روی سطوح ایجاد می‌نماید و بسیار مناسب برای سطوح گچ، سیمان، بتون، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک، رنگ روغن، کنتیکس و... و. است.

بافت ویژه این رنگ و مات و کم‌جلا بودن آن، مشکلاتی از قبیل موج و خرابی سطح زیر کار را در خود محو می‌کند.

مولتی‌کالر



از آن جایی که ذرات معلق هوا و دودها را به خود جذب نمی‌کند، برای محیط‌های پرترافیک و یا پر رفت‌وآمد مانند راه‌پله‌ها بسیار مناسب است.

در صورت آسیب‌دیدگی به سادگی با حداقل مواد و به بهترین وجه ممکن قابل ترمیم است.

از آنجایی‌ که رنگ‌های مولتی‌کالر برخلاف رنگ‌های موجود در بازار جهت اجرا نیاز به هیچ‌گونه حلال و ترکیبات نفتی مرسوم ندارد، بدون بو بوده و در مکان‌هایی که امکان تخلیه کامل و طولانی مدت وجود ندارد، نظیر منازل، ادارات، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، هتل‌ها و ... به‌راحتی قابل اجرا می‌باشد.
 

موارد زیر از جمله ویژگی‌های این رنگ است:

  • اجرای سریع و آسان طی یک مرحله و توسط اسپری کردن رنگ
  • توجیه اقتصادی به علت قابلیت پوشش‌دهی زیاد، سرعت سریع اجرا و کاهش نیروی کار
  • مقاومت بالا در برابر جذب دوده، غبار و ذرات معلق در هوا (آنتی استاتیک) که در نتیجه هزینه تمیز کاری و نگه‌داری را تقلیل داده، آن را بهداشتی می‌کند.
  • قابلیت شستشوی آسان و کامل با آب و سایر شوینده‌های مرسوم خانگی و دارای مقاومت عالی در برابر رطوبت و شستشو
  • بدون پوسته شدن، رنگ پریدگی و زرد شدن: رنگ‌های مولتی‌کالر با ایجاد سطحی با دوام و استثنایی درمقابل رنگ پریدگی، زرد شدن، پوسته شدن، خراشیدگی و از بین رفتن لایه رنگ روی سطح، بسیار مقاوم است.
  • ضد باکتری: به علت مواد تشکیل‌دهنده این رنگ، زمینه مناسب برای رشد باکتری‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها، جلبک‌ها، خزه‌ها و ... فراهم نمی‌باشد. به عبارتی این رنگ‌ها خاصیت ضد آب داشته، ضد شوره، خزه و رطوبت است.
  • امکان پوشش‌دهی بر روی سطوحی که دور از دسترس هستند از جمله لوله‌ها و رادیاتورها.
  • کم‌بو یا بی‌بو: پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهی بو در محیط باقی نمی‌ماند.
  • ضربه‌پذیر و مقاوم در برابرتغییر حجم سطوح یا قالب‌هاست. به علت کشش سطحی بالا در مقابل تغییر حجم سطح زیرین و ترک‌های مویی مقاومت می‌نماید.
  • در مدت کوتاهی خشک می‌شود. بر روی سطوح گچی و سیمانی در کمتر از یک ساعت و پس از گذشت سه روز کاملا خشک ‌شده و پس از آن قابل شستشو است.


به طور کلی می‌توان گفت به دلیل قابلیت پوشش‌دهی و چسبندگی فوق‌العاده از آن جهت اهمیت دارد که در مکان‌ها و فضاهای مختلف از قبیل:

- منازل مسکونی،
- لوازم منزل مانند کابینت‌ها، تختخواب‌ها، میز، سطوح دکوراتیو
- مکان‌های پر تردد مانند پاگردها، پلکان‌ها، پارکینگ‌ها،
- مکان‌های عمومی از جمله بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، سالن‌های فرودگاه، آمفی‌تئاتر، مترو، استودیوهای ضبط و پخش موسیقی، سینماها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، موزه‌ها، مطب‌های پزشکی و سالن‌های کامپیوتر قابل استفاده است.

http://iran-tejarat.com

 http://paintinghome.salamatblog.ir

کد خبر 150712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز