چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس‌های استنلی کوبریک، کارگردان نامدار سینمای جهان که از حرفه‌ای‌‌ترین عکاسان عصر خود بود، در روسیه برپا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا اینفوسنتر، نمایشگاه عکس‌های استنلی کوبریک، کارگردان نامدار سینمای جهان که از حرفه‌‌ای‌ترین عکاسان عصر خود بود، در روسیه برپا شده است.

شاید کمتر کسی شنیده باشد که استنلی کوبریک یک عکاس حرفه‌ای بوده که از 17 سالگی به عنوان عکاس در مجله "Look" مشغول به کار شد.

درباره دنیای سینمای کوبریک که از استعدادهای ناب هالیوود بود، صدها کتاب و مقاله نوشته شده است، اما کمتر توجهی به استعداد ذاتی دیگر او، یعنی عکاسی شده است.

کوبریک با حضور در مجله عکس "لوک"، گزارش‌های تصویری از زندگی پس از جنگ در نیویورک، اجراهای تئاتر، نمایش‌های سیرک، کنسرت‌ها و نمایش‌های سینمایی تهیه می‌کرد.

اکنون نمایشگاهی از عکس‌های این هنرمند بزرگ که بالغ بر 12 هزار نگاتیو اوریجینال است و در آرشیو کتابخانه کنگره آمریکا پیدا شده است، برای اولین‌بار در گالری مسکو برگزار شده است.

این نمایشگاه تا اواخر ژانویه سال آینده برپا خواهد بود و در کنار آن، فیلم‌های تحسین‌شده این کارگردان بزرگ نمایش خواهند یافت.

 

کد خبر 150720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز