همشهری آنلاین: موزه هنرهای معاصر بارسلونا از 9 آذر برابر با 30 نوامبر 2011 میزبان نمایشگاهی مهم از آثار ناتاشا صدر حقیقیان از هنرمندان برجسته ایرانی شده است.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه که تا 12 دسامبر 2011 (21 آذر) ادامه خواهد داشت، آثار این هنرمند ایرانی مقیم برلین درمعرض دید علاقمندان هنر ایران قرار گرفته است.

ناتاشا صدر حقیقیان با اینکه در داخل ایران چندان شناخته شده نیست اما از هنرمندان مطرح کشورمان در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود.

او در سال 1385 در نمایشگاه بازاریابی قومی و هنر منطقه‌ای که توسط تیرداد ذوالقدر در تهران برپا شد، درکنار فرهاد مشیری، شهاب فتوحی، شیرین علی‌آبادی، سولماز شهبازی و شماری دیگر از هنرمندان ایرانی حضور داشت.

یکی از مهمترین مشخصه‌های کار صدر آن است که نگاهی مفهومی به هنر دارد.

درواقع در آثار او شاهد غیاب کامل سبک‌های شناخته شده هنری هستیم. منتقدان عقیده دارند؛ دشوار است که آثار ناتاشا صدر را تعریف کرد.

او که متولد 1967 میلادی است همواره بر موضوعاتی چون موقعیت شخصی افراد در مواجهه با جهان پیرامون، مسایل زیست محیطی و مواردی از این دست مورد توجه اوست.

ناتاشا صدر موسس گروه "پوسست" است گروهی که نگاهی ویژه به هنرهای مفهومی دارد و فعالیت‌های هنری بسیاری را در طول یک دهه گذشته داشته است.

البته از نکات مهم و قابل توجه کار حقیقیان صدر این است که به‌رغم دوری از کشورش همواره روی پروژه‌های هنری با محوریت ایران تمرکز دارد.

اما آثار این هنرمند در موزه مهمی چون موزه هنرهای معاصر بارسلونا از رخدادهای مهم هنری محسوب می‌شود.

این موزه که از سال 1995 تاسیس شده، به عنوان یکی از مهمترین مراکز هنری اروپا و جهان به حساب می‌آید.

 

کد خبر 152872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز