گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به پیگیری همشهری درخصوص سرانجام وضعیت فرهنگیان بازنشسته‌ای که هنوز حقوق نگرفته‌اند، گفت:

 حقوق همه فرهنگیان بازنشسته پرداخت شده است. با اینکه وزیر آموزش و پرورش برقرار نشدن حقوق بازنشستگی فرهنگیان لیسانس و فوق‌لیسانس در سال 90 را انکار می‌کند اما این گروه از فرهنگیان می‌گویند چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.
احکام بازنشستگی فرهنگیان لیسانس و فوق لیسانس که از ابتدای امسال بازنشسته شده‌اند به‌علت بروز مشکل بین وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی صادر نشده و این گروه از فرهنگیان افزون بر اینکه حقوق دریافت نکرده‌اند، بیمه درمان تکمیلی‌شان نیز لغو شده و برای درمان نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به همشهری مبنی بر اینکه شما حدود2 ماه پیش وعده داده بودید به‌زودی مشکل این گروه از فرهنگیان بازنشسته حل می‌شود اما مشکل همچنان به قوت خود باقی است، اعلام کرد: مهر ماه امسال 12 هزار و 360 نفر فرهنگی در کشور بازنشسته شده‌اند که حقوق همه آنها به جز 2 استان پرداخت شده است. حمید‌رضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه در آموزش و پرورش اکثر بازنشستگی‌ها در مهر ماه اتفاق می‌افتد زیرا شروع به‌کار فرهنگیان از مهر ماه است، تاکید کرد: همه فرهنگیانی که پیش از مهر ماه بازنشسته شده‌اند حقوق دریافت کرده‌اند.

وی درباره سرانجام احکام صادر شده برای فرهنگیان لیسانس و فوق لیسانس در دی ماه 89 اظهار کرد: اینکه می‌گویند احکام عالی صادر شده برای فرهنگیان خلاف قانون است، صحت ندارد و حکمی خلاف قانون صادر نشده و احکام باقی مانده نیز در معاونت نیروی انسانی ریاست‌جمهوری در دست بررسی و امضاست.

حاجی‌بابایی با تکرار سخنان پیشین خود تصریح کرد: از 12 هزار و 360 نفری که مهر‌ماه امسال بازنشسته شده‌اند 11 هزار نفر مربوط به مهر ماه هستند و چگونه امکان دارد این افراد 8 ماه حقوق نگرفته باشند؟وی در پاسخ به اینکه فرهنگیان بازنشسته‌ای که چند ماه است حقوق نگرفته‌اند باید به کجا مراجعه کنند، اظهار کرد: هیچ‌کجا، کار آنها در دست اقدام است.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اصرار خبرنگار همشهری درباره اینکه جمعی از فرهنگیان از اردیبهشت ماه تاکنون بازنشسته شده‌اند اما هنوز حقوق دریافت نکرده‌اند و با مشکل مالی دست به گریبان هستند، گفت: این گروه زیر هزار نفر هستند و شما به‌دنبال تیتر می‌گردید و می‌دانم می‌خواهید این را تیتر کنید.

ادامه سرگردانی فرهنگیان بازنشسته

یکی از فرهنگیان منطقه 2 که از اردیبهشت ماه امسال حقوق دریافت نکرده به همشهری گفت: 7 ماه است که سرگردان و بلاتکلیف هستیم و درآمد دیگری جز حقوق معلمی نداشتیم که با این وضعیت به لحاظ مالی دچار مشکل شده‌ایم.
وی این پرسش را مطرح کرد که آیا رساندن فرهنگیان به شأن و جایگاه واقعی‌شان یعنی اینکه معلمان پس از 30 سال خدمت صادقانه برای امرار معاش دست جلوی این و آن دراز کنند؟ به گفته وی ظاهرا می‌خواهند حکم رتبه عالی را باطل و براساس حکم ابتدای سال 89 احکام بازنشستگی را صادر کنند که در این صورت به ضرر فرهنگیان خواهد بود.

حال این پرسش مطرح است اگر این حکم اشتباه بوده، چرا صادر شده؟ و اگر صحیح است چرا می‌خواهند آن را باطل کنند؟ دود اشتباه نباید به چشم ما برود. یکی از فرهنگیان منطقه 5 نیز ضمن طرح مشکلاتی که طی چند ماه گذشته با آنها دست و پنجه نرم کرده، گفت: ما را جلوی زن و بچه شرمنده کرده‌اند. من 4 ماه است که حقوق نگرفته‌ام. ما را تا زمان حل مشکل مجددا به کلاس درس بفرستند تا دست کم حقوقمان برقرار شود.

یکی دیگر از فرهنگیان منطقه 5 تهران نیز پرسشی مطرح کرد: چرا بررسی نمی‌کنند آیا احکام ما صادر شده یا نه؟ در منطقه 5 بیش از 50 نفر فرهنگی لیسانس و فوق‌لیسانس بازنشسته شده‌اند و حکم بازنشستگی هیچ‌یک صادر نشده است.
یکی از دبیران منطقه 9 تهران نیز در این باره اظهار کرد: از مهر‌ماه امسال بازنشسته شده‌ایم ولی ظاهرا مشکلات شروع شده و اینکه برخی می‌گویند احکام بازنشستگی همه فرهنگیان صادر شده و حقوق‌شان بموقع پرداخت شده است واقعا جای تأسف دارد. البته جمع دیگری از فرهنگیان نیز در تماس با خبرنگار همشهری مشابه همین مسائل را مطرح کردند.

مدارک ارسال نشده است

با اینکه فرهنگیان می‌گویند چند ماه است بازنشسته شده‌اند ولی حقوق بازنشستگی آنها هنوز برقرار نشده است، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به پرسش همشهری در این باره تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری به محض دریافت مدارک نسبت به برقراری اولیه اقدام می‌کند و اگر افرادی بازنشسته شده‌اند و حقوق نگرفته‌اند مشکل مربوط به دستگاه اجرایی مربوطه است و ربطی به صندوق بازنشستگی ندارد.

ایراندخت عطاریان افزود: پس از برقراری حقوق اولیه اگر ذی‌نفع یا دستگاه اجرایی مواردی را بفرستند که در برقراری اولیه مدنظر قرار نگرفته باشد، صندوق نسبت به حکم اصلاحی اقدام می‌کند و بنابراین ما هیچگونه مشکلی با آموزش و پرورش نداریم. وی درباره اینکه چرا برای فرهنگیان برقراری اولیه انجام نشده گفت:

احتمالا مدارک برای صندوق بازنشستگی ارسال نشده و موضوع احکام پیش از بازنشستگی مربوط به دستگاه اجرایی است. رئیس صندوق بازنشستگی اظهار کرد: بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در چارچوب مقررات مشمول مزایایی می‌شوند که در حکم اولیه آنها لحاظ نشده است. باید نسبت به ارسال مدارک لازم منطبق با مقررات اقدام کنند تا صندوق بازنشستگی نسبت به لحاظ آن در احکام صادره اقدام کند.

کد خبر 153421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز