همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از حذف دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد یک هفته قبل ابلاغ شده و در حال حاضر مشکلی برای بازنشستگی پیش از موعد افراد با 10 سال سابقه و 60 سال سن در کشور وجود ندارد.

رحمت الله حافظی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر رحمت الله حافظی در مورد افزایش عیدی بازنشستگان گفت: افزایش عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به مصوبه دولت دارد و سازمان فقط مجری است و نمی‌تواند اقدامی برای افزایش عیدی این افراد انجام دهد. مهمترین اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به نقل از مهر در جدول زیر آمده است: 

1

  • افزایش عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به مصوبه دولت دارد و سازمان فقط مجری است و نمی‌تواند اقدامی برای افزایش عیدی این افراد انجام دهد.

2

  • براساس قانون حقوق بازنشستگان باید براساس تورم باشد اما در سال 90 قانونگذار این امر را به هیئت دولت محول کرد و براساس تصمیم آنها نیز حقوق بازنشستگان  10 درصد افزایش یافت اما برای سال آینده باید منتظر تصمیم مجلس بود که اختیار افزایش حقوق را به دولت محول می‌کند یا خیر.

3

  • سالانه 15 میلیارد تومان بابت چاپ دفترچه‌های درمانی هزینه می‌شود به همین دلیل حذف دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان در دستور کار قرار دارد که به زودی اجرایی می‌شود.

4

  • بازنشستگی پیش از موعد یک هفته قبل ابلاغ شده و در حال حاضر مشکلی برای بازنشستگی پیش از موعد افراد با 10 سال سابقه و 60 سال سن در کشور وجود ندارد.  

5

  • در بودجه سال 88 مجلس مصوب کرد که 2500 میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد که در پی آن دولت مصوبه ای ابلاغ کرد که پرداختی‌های بازنشستگان در چارچوب آن اجرا شود به همین دلیل از سال 88 تاکنون همسان سازی حقوق بازنشستگان بدون هیچ وقفه ای انجام می شود. اما از 2500 میلیارد تومان سهام فقط 930 میلیارد تومان در اختیار سازمان قرار گرفت و 1500 میلیارد تومان مابقی آن هنوز به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده نشده است.  

6

  • در سال 90 مصوب شد 1200 میلیارد تومان در قالب سهام به منظور همسان سازی حقوق در نظر گرفته شود که این بودجه نیز تاکنون به سازمان ارائه نشده که امیدواریم هر چه زودتر انجام شود.  

7

  • چنانچه اعلام شود که پزشکی زیرمیزی دریافت می‌کند قطعا قرارداد وی نقض می‌شود و با وی به طوری جدی برخورد خواهد شد.

8

  • هزینه داروی بیماران ام اس و نیازمند شیمی درمانی نیز 95 درصد از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین می‌شود و 5 درصد را خود فرد بیمار باید پرداخت کند.  

 

کد خبر 153443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز