چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش 20 تومانی قیمت دلار و رسیدن ارزش هر دلار آمریکا به رکورد 1384 تومان در روز گذشته مانع افت ارزش سکه در بازار آزاد به‌رغم افت قیمت جهانی طلا شد تا به این ترتیب سودآورترین شب‌زنده‌داری در تاریخ اقتصادی ایران همچنان رواج داشته باشد.

به گزارش همشهری هرچند 23 آذر ماه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 34 دلار افت به 1626 دلار رسید اما به واسطه گران‌ترشدن ارزش دلار در بازار آزاد ایران، قیمت سکه متناسب با کاهش ارزش جهانی گرانبهاترین فلز دنیا، نه تنها کاهش نیافت که افزایش قیمت را تجربه کرد.

23 آذر ماه هر سکه طرح قدیم در بازار آزاد با 12هزار تومان افزایش قیمت، 622 هزار تومان و هر سکه طرح جدید هم با 13 هزار تومان افزایش، 596هزارتومان فروخته شد.

بانک‌های عرضه‌کننده سکه، 23 آذر ماه قیمت هر سکه طرح جدید را 533 هزار تومان اعلام کردند. شکاف 63هزارتومانی قیمت سکه در بازار آزاد و بانکی باعث شده است تا همچنان شب زنده داری برخی شهروندان و واسطه‌ها پشت در بانک‌ها به واسطه بازده اقتصادی بالا تداوم داشته باشد.

احتمال افزایش قیمت دلار به 1400تومان در روزهای آینده، انتظارها برای افزایش قیمت سکه و عمیق‌تر شدن شکاف قیمتی را تشدید کرده است.

کد خبر 153854
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز