گروه اقتصادی: سیاست ارزان‌سازی‌ قیمت سکه هم شکست خورد و شب زنده داری‌های طلایی مردم پشت در بانک‌های سکه فروش باعث شد تا بانک مرکزی جا بزند و در کمتر از 10 روز آرام‌آرام به حرف‌ها و وعده‌های رئیس‌کل خود پشت کند تا آنجا که قیمت فروش هر سکه طرح جدید بانکی شنبه 10 هزار و 400 تومان نسبت به پنجشنبه هفته پیش افزایش یافت.

26 آذر ماه قیمت سکه بانکی نسبت به 16 آذرماه با افزایشی 25 هزار و 480 تومانی به 548 هزار و 600 تومان رسید. سیاست گیج‌کننده بانک مرکزی مبنی بر افزایش قیمت پایه سکه بانکی در حالی صورت می‌گیرد که ارزش جهانی طلا به پایین‌ترین حد خود در 160روز گذشته رسیده است.

عقب‌نشینی از سیاست ارزان‌سازی‌ سکه باعث افزایش تردیدها نسبت به وعده‌های محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی شده است چراکه او کمتر از 3 هفته پیش وعده تخلیه حباب قیمت سکه و ارزان‌تر شدن 80 هزار تومانی هر قطعه سکه را داده بود. حالا مردم منتظرند تا ببینند پس از شکست سیاست ارزان‌فروشی سکه دولتی و ایجاد سرگرمی طلایی شبانه پشت در بانک‌ها، دیگر چه شعبده بازی در بازار ارز و طلا به نمایش در خواهد آمد.

افزایش قیمت سکه بانکی بر خلاف جهت روند کاهنده قیمت جهانی طلا باردیگر این ذهنیت را تقویت می‌کند که دست‌کم نوسان قیمت در بازار رسمی هم دیگر از تحولات جهانی تبعیت نمی‌کند. ارزش سکه طرح قدیم و جدید دیروز در بازار آزاد به‌ترتیب به 620 و 596 هزار تومان رسید.

کد خبر 154091
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز