دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از توقف فروش نقدی سکه بانکی (به غیر از بانک کارگشایی) و آغاز پیش فروش سکه از فردا سه شنبه در کلیه شعبه بانک ملی در سراسر کشور خبر داد.

سکه

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: به منظور رفاه حال متقاضیان خرید مسکوک طلا و در راستای توزیع عادلانه آن بین اقشار مختلف جامعه، این بانک اقدام به پیش‌فروش مسکوک طلا بدون هیچ‌گونه محدودیت از تاریخ 29/9/1390 تا اطلاع ثانوی از طریق تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور می‌کند.

بدیهی است از تاریخ یادشده، فروش نقدی سکه طلا از طریق شعب منتخب بانک ملی که موجب بروز مشکلاتی در نحوه توزیع آن شده بود، متوقف و فروش نقدی مسکوک و شمش طلا صرفاً از طریق بانک کارگشایی به روش معمول انجام می‌پذیرد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته اعلام کرده بود: بانک مرکزی پیش فروش سکه به زودی آغاز خواهد کرد.

گزارش مهر نشان می دهد: پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با قیمت 546 هزار تومان - بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده- از فردا سه‌شنبه آغاز می‌شود، ضمن اینکه تحویل این سکه‌ها چهار ماه پس از تقاضای مشتری خواهد بود.

متقاضیان با ارائه کارت ملی به شعب بانک ملی در سراسر کشور می توانند بدون محدودیت اقدام به پیش خرید سکه تمام بهار آزادی کنند. البته بانک کارگشایی عرضه انواع سکه چون تمام، نیم، ربع و گرمی سکه و شمش طلا را در دو نوبت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 154293
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز