گروه اقتصادی: همزمان با کاهش 110 تومانی هر دلار آمریکا در بازار آزاد ارز ایران در روز پنجشنبه گذشته، وزیر اقتصاد از دستور رئیس‌جمهور به رئیس‌کل بانک مرکزی برای بازبینی سیاست‌های عرضه و تخصیص ارز خبر داد و گفت:

هم‌اکنون در بازار ارز با حجم عظیمی از تقاضای ارز مواجه هستیم.به گزارش مهر، سید شمس الدین حسینی بدون اشاره به جزئیات دستور رئیس‌جمهور گفت: نرخ ارز در بازار توسط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و مدیریت نظام ارزی هم با بانک مرکزی است.

دولت و بانک مرکزی در سال‌جاری بارها سیاست ارزی را تغییر دادند تا بلکه التهاب قیمت از بین برود و از تشدید تقاضا برای خرید ارزهای معتبر جلوگیری شود که تاکنون این سیاست‌ها با موفقیت همراه نبوده است.به گزارش همشهری، ارزش هر دلار آمریکا در روز پنجشنبه با کاهش شدید قیمت مواجه شد و هر دلار در بازار آزاد 1423، هر یورو 1880، هر دلار کانادا 1470، هر پوند انگلیس 2345 و یکصد ین ژاپن هم 1870‌تومان فروخته شد.

برخی کارشناسان اقتصادی علت افزایش قیمت ارز و رکوردشکنی دلار تا مرز 1570 تومان در هفته گذشته را ناشی از کسری بودجه کشور و تلاش دولت برای پرکردن این خلأ درآمدی عنوان می‌کنند. همزمان با افت شدید قیمت دلار، قیمت انواع سکه هم کاهش یافت و هر سکه طرح قدیم، جدید، نیم و ربع سکه در بازار آزاد ایران به‌ترتیب 625، 602، 292 و 149 هزار تومان قیمت خورد.

کد خبر 154679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز