همشهری آنلاین: نخستین خرید پرسپولیس پس از پایان رقابت‌های نیم فصل یک مهاجم ایرلندی‌الاصل 28 ساله است.

ایمون زاید پرسپولیس

به گزارش ایسنا، ایمون زاید مهاجم ایرلندی الاصل تیم فوتبال پرسپولیس متولد اکتبر 1983 است. زاید، یک بازیکن تونسی- لیبایی است که نام اصلی او در زبان عربی ایمن زاید است. وی علاوه بر کار فوتبال در یک مجله ایرلندی ستون هفتگی دارد.

 مهاجم 188 سانتی متری پرسپولیس فوتبالش را در تیم برادفورد آغاز کرد و پس از آن به لسترسیتی پیوست. سقوط این تیم به دسته‌ی اول لیگ برتر انگلیس باعث بازگشت زاید به ایرلند شد. دو سال حضور در تیم بری واندررز، 106 بازی و 54 گل را در کارنامه‌ی این بازیکن رقم زد.

 اما دوسال بعد برای این مهاجم چندان خوب نبود. زاید دو سال به طور قرضی در دو تیم گمنام بازی کرد و تنها یک گل به ثمر رساند.

 در سال 2006 وگدا یونایتد ایرلند، زاید را به خدمت گرفت و این مهاجم در طی دو سال حضور در این تیم 70 بازی انجام داد و 20 گل زد. اسپورتینگ فینگال ایرلند مقصد بعدی او بود که زاید در 54 بازی 21 گل به ثمر رساند.

 مهاجم جدید سرخپوشان بهترین عملکردش را فصل گذشته داشت که در تیم دری سیتی ایرلند 22 گل به ثمر رساند و با این تیم به مقام سومی لیگ دسته اول ایرلند رسید. زاید با 22 گلی که برای تیمش به ثمر رساند عنوان اقای گلی را بالاتر از دویل (20گل) و دنی نورس (15گل) به دست آورد.

 در عرصه‌ ملی هم این بازیکن در تیم ملی زیر 21 سال ایرلند 2 بار به میدان رفته است. زاید البته ترجیح داده در تیم ملی لیبی بازی کند. وی در سال 2010، چهار بازی ملی برای این تیم آفریقایی انجام داده است.

کد خبر 154797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز