همشهرِ‌ی آنلاین: محمدرضا باهنر گفت: قالیباف، لاریجانی و حتی محسن رضایی در طیف اصولگرایی می‌گنجند. ممکن است نقد‌ها و دیدگاه‌های متفاوت و نمره‌های مختلف داشته باشیم ولی به نظر ما و جامعه روحانیت در آزمون‌ اصولگرایی جزو مردودین نیستند. برخی می‌گویند بعضی‌ از اینها مردودند.

محمد رضا باهنر

محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفتگویی با نشریه "شما" داشته که بخش‌های مهم آن در جدول زیر ارائه شده است. 

کلید واژه‌های مهم اظهارات باهنر مهمترین اظهارات باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی
12+12 در قالب اصولگرایی
  • یکی از کارهای بسیار خوبی که جامعتین کرد این بودکه اصولگرایی را در قالب 12 باید و 12 نباید تحت عنوان منشور اصول‌گرایی تعریف کردند. ما هم از روز اول اعلام کردیم که کاملا این‌ها را قبول داریم، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.
چرا برخی تصور می‌کنند فقط خودشان اصولگرا هستند
  • بعضی از اختلافاتی که وجود دارد از همین موضوع نشات گرفته است که بعضی‌ها چون برخی از این اصول‌ را قبول ندارند می‌گویند بعضی افراد جبهه متحد اصولگرایی اصولگرا نیستند یا آنها را به بعضی چیز‌ها متهم می‌کنند، اینها به دلیل همان ضیقی هست که در تعریف اصولگرایی خودشان دارند و فکر می‌کنند اصولگرا آنها هستند و هر کسی که با آنها تطبیق پیدا کرد اصولگرا است
مقایسه جمع دو عدد با دو عدد دیگر و
نتیجه فراگیر بودن جمع بزرگتر
  • همان‌طور که عدد 7+8 از 5+6 بزرگتر است فراگیرتر هم هست.
اختلاف نظر در فراگیری جبهه متحد
  • بعضی‌ها هم در این فراگیری جبهه متحد اصولگرایی اختلاف نظر دارند و می‌گویند چرا فلانی با فلان طیف هست در حالی که ما می‌گوییم اینها اصولگرا هستند.
اینها جزء
مردودین نیستند
  • قالیباف، لاریجانی و حتی محسن رضایی در طیف اصولگرایی می‌گنجند. ممکن است نقد‌ها و دیدگاه‌های متفاوت و نمره‌های مختلف داشته باشیم ولی به نظر ما و جامعه روحانیت در آزمون‌ اصولگرایی جزو مردودین نیستند. برخی می‌گویند بعضی‌ از اینها مردودند.
دلایل
ویژه و حساس بودن
انتخابات مجلس نهم
  • ما انتخابات مجلس نهم را ویژه و حساس می‌بینیم. این انتخابات اولین انتخاباتی است که بعد از فتنه 88 برگزار می‌شود. از خارجی‌ها،‌ آمریکا، ‌اسرائیل و صهیونیست‌ها و مجامع بین‌المللی و قطع‌نامه‌ها گرفته تا فتنه‌گران خارج‌نشینی که دنبال تحریم‌اند.
دلایل سخت بودن انتخابات مجلس نهم
  • موضع دیگر گروهی به نام گروه انحرافی است که اوایل فتنه بعضی‌ها می‌گفتند فتنه دومی سخت‌تر از فتنه اولی است، چون منحرفین خاستگاه خودشان را اصولگرایی می‌دانستند اگرچه الان نفی می‌کنند و می‌گویند ما این تیپ اصولگرایی را قبول نداریم و این خیلی خوب است و ما قبول داریم که اینها قبول نداشته باشند ولی در هر صورت خاستگاه خودشان را اصولگرایی می‌دانند. در جاهایی اتصالاتی به مسئولین حکومتی دارند که مسئله را کمی پیچیده می‌کند بنابراین انتخابات سختی را پیش رو داریم.
انحرافی‌ها، خارجی‌ها، فتنه‌گران خارج‌نشین و ساز تقلب و بازی را به هم زدن
  • من فکر می‌کنم سیاست مشترک راهبردی همه اینها هم دو مورد است که موازی‌ پیگیری می‌کنند. یکی اینکه همه اینها تلاش می‌کنند که انتخابات سردی برگزار شود، یا با تحریم یا با قهر کردن یا با موش دواندن، در کنار آن اگر موفق نشدند و انتخابات پررنگی بشود ـ که ان‌شاء‌الله خواهد شد ـ از همین حالا ساز تقلب و بازی را به هم زدن ساز کرده‌اند. این دو سیاست‌های راهبردی آن‌هاست و نشانه‌هایشان را هم داریم و در صورت ضرورت درباره آن‌ها بحث خواهیم کرد.
سهم خواهی بیشتر با وجود نقاط مشترک بسیار
  • یکسری از دوستان ما هم هستند که به آنها می‌گوییم در باز است و بیایید بنشینیم و با هم کار کنیم؛ می‌گویند کم است و سهم بیشتری می‌خواهیم و قهر می‌کنند. ممکن است یک جاهایی با هم اختلاف نظر داشته‌ باشیم، اما نقاط مشترک زیادی هم داریم.
حمله
جبهه پایداری
به
جبهه متحد اصولگرایی
  • متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده و بچه‌های جبهه پایداری نیامده‌اند. البته می‌گویند ما دنبال تبلیغ گفتمان اصولگرایی هستیم اما مستقیم یا غیر‌مستقیم به جبهه متحد اصول‌گرایی و 7+8 حمله می‌کنند. هم از نظر ساختاری به جبهه حمله می‌کنند و هم به اعضای آن و هم بعضا به موسسین آن.

(منبع: خبرآنلاین)

کد خبر 154826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز