همشهری آنلاین: مجتبی رحمان دوست و محمد ابراهیم نکونام نامزد انتخابات مجلس شدند. سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده فعلی مجلس گفت که کاندیدا نمی شود.

نوری جانشین ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه ۶۳۹ نفر تا شب گذشته ثبت نام قطعی کرده‌اند، گفت: آنالیز اطلاعات افراد ثبت نام کننده براساس وضعیت سنی عبارتند از‌: ۳۰ الی  35 ساله‌، ۹۸ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۰۸ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۴۹ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۲۶ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۹۷ نفر‌، ۵۶ تا ۶۰ سال ۳۷ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۴ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال ۹ نفر، و ۷۱ تا ۷۵ سال یک نفر ثبت نام کردند.

نوری سطح تحصیلات ثبت نام کنندگان را ۵ نفر دیپلم، ۱ نفر فوق دیپلم، ۱۰۱ نفر لیسانس، ۴۲۶ نفر فوق لیسانس، ۹۶ نفر دکترا و ۱۰ تحصیلات حوزوی عنوان کرد.

وی در عین حال گفت: براساس قانون انتخابات، مدرک تحصیلی مورد قبول برای کاندیداتوری فوق لیسانس است ولی به استناد تبصره این قانون هر یک دوره  نمایندگی مجلس یک مقطع تحصیلی محاسبه ‌می‌شود.

جانشین ستاد انتخابات کشور تعداد کل آمار براساس جنسیت را ۶۱۰ نفر مرد و ۲۹ زن عنوان کرد و گفت: با توجه به بخشنامه ستاد انتخابات کشور کسانی که مترصد داوطلبی هستند در صورتی که حایز شرایط باشند به مراکز حوزه‌های انتخابیه و ستاد‌ها مراجعه کنند.

ثبت نام مجتبی رحماندوست و ابراهیم نکونام

مجتبی رحمان‌دوست رییس کمیته ایثارگران جبهه متحد اصولگرایان و محمد ابراهیم نکونام رییس کمیته اصل 90 مجلس دقایقی پیش در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

در انتخابات مجلس نهم نامزد نمی‌شوم 

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز از عدم ثبت نام برای نمایندگی مجلس نهم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در این زمینه گفت: فکر می‌کنم ۵ دوره نمایندگی دیگر برایم کافی است و با توجه به این مسئله و همچنین درنظر گرفتن شرایط سنی تمایلی برای حضور در مجلس بعدی ندارم.

وی افزود: دوستان و افراد مختلفی خواستار شرکت اینجانب بودند اما تصور می‌کنم برای انتخابات مجلس نهم کمبود نیرو وجود ندارد و افرادی هستند که بتوانند مسیر را ادامه دهند.

گفتنی است حجت الاسلام سیدرضا اکرمی سابقه اولین رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، فرماندهی تبلیغات جبهه و جنگ و ۵ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

اکرمی هم اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم عضویت دارد.

جریان انحرافی مگر به خواب ببیند که در شورای نگهبان نفوذ کند

در پی سخنان برخی فعالین سیاسی اصولگرا مبنی براین که افرادی از جریان انحرافی در هیات های نظارت بر انتخابات نفوذ کرده اند  نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری در کمیته استانهای جبهه متحد اصولگرایان، گفت: جریان انحرافی مگر به خواب ببیند که در شورای نگهبان نفوذ کند؛ نظام ثابت کرده است که یک نهاد نظارتی هوشیار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در جلسه شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان سیستان و بلوچستان که با حضور نمایندگان اضلاع دیگر برگزار شد، گفت: یک عده‌ای به دنبال اسلام منهای روحانیت هستند و ما اصولگرایان منهای روحانیت را اصولگرایی منهای اصولگرایی می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت، توان و مجاهدت جامعه مدرسین و جامعه روحانیت برای وحدت و ایجاد یک چتر فراگیر برای نیروهای انقلاب، بی نظیر است.

نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری در کمیته استانهای جبهه متحد اصولگرایان گفت: جبهه متحد اصولگرایان یک منشور و مانیفست اصولگرایی را طراحی کردند که فقط مربوط به انتخابات نیست و هر مسئله انقلابی در چارچوب همین منشور تحلیل می‌شود.

حبیبی با اشاره به آرایش انتخاباتی جریان فتنه در انتخابات آتی، گفت: بنده با این جمله که گفته می‌شود جریان اصلاحات مرده است کاملا مخالفم و معتقدم فقط نمود خیابانی این جریان از بین رفته است؛ و اکنون در حلقه های گروهی خود مشغول طراحی توطئه علیه نظام هستند؛ اصلاح طلبان در این چند ماهه روی 300 نفر کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چیزی که انقلاب را تهدید می‌کند تجدیدنظر طلبی است، گفت: نیکسون رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید، برای مقابله با انقلاب باید از تجدیدنظر طلبان حمایت کرد چون آنها در ظاهر اصول انقلاب را پذیرفته‌اند ولی با تبصره‌هایی که بر مبانی انقلاب وارد می کنند ماهیت انقلاب را از بین می‌برند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: نظرات اصلاح طلبان نهایتا به برخورد با نظام منجر می‌شود و همین اصلاح‌طلبان هستند که حاضر نیستند فتنه را محکوم کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تایید صلاحیت کاندیداهای جریان انحرافی گفت: جریان انحرافی مگر به خواب ببیند که در شورای نگهبان نفوذ کند؛ نظام ثابت کرده است که یک نهاد نظارتی هوشیار دارد.

بر اساس این گزاش، در این جلسه مصطفی منتظرالمهدی که به نمایندگی از شخصیت‌های جبهه متحد اصولگرایان در این جلسه شرکت کرده بود گفت: اگر همه گروه‌های اصولگرا به جای سهم خواهی‌ها و منافع گروهی‌شان حول محور گفتمان انقلاب، امام و رهبری گردهم آیند، بدون تردید مجلس بعدی هم در چارچوب گفتمان اصولگرایی شکل می گیرد.

ضرورتی برای صحبت در مورد عملکرد مجلس هشتم نمی‌بینیم

غلامعلی حداد عادل پس از ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در قالب جریان اصولگرایی و گفتمان امام و رهبری فعالیت‌های خود را پیگیری ‌می‌کند، اظهار امیدواری کرد که اصولگرایان با موفقیت این انتخابات را پشت سر بگذارند.

وی در پاسخ به سوال در خصوص تلاش جریان انحرافی برای ورود به مجلس نیز گفت: همه گروههای سیاسی تلاش ‌می‌کند پیروز انتخابات شوند، اما این مردم هستند که مسوولیت دارند با بصیرت درباره ورود افراد و جریان‌های سیاسی به مجلس تصمیم بگیرند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص موضع اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات گفت: موضع اصلاح طلبان و تلاش آن‌ها برای شرکت در انتخابات امری بدیهی بوده و از جمهوری اسلامی ایران برای همه جریان‌های سیاسی فضای آزاد فعالیت قائل شده است و به همین دلیل حضور آن‌ها قابل قبول است.

وی در مورد عملکرد مجلس هشتم نیز ترجیح داد سکوت کند و گفت: در شرایط فعلی ضرورتی برای صحبت در مورد عملکرد مجلس هشتم نمی‌بینیم و به نظرم باید از همه جریان‌های سیاسی و اقشار مردم در شرایط فعلی برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم و دستگاه‌های اجرایی نیز زمینه حضور مردم را برای انتخابات فراهم کند.

وی ادامه داد: ۴ سال این نمایندگان هستندکه برای مردم تصمیم ‌می‌گیرند و یک روز هم مردم با حضور در انتخابات برای مجلس تصمیم ‌می‌گیرند.

وی در مورد ایجاد اختلال از سوی کشورهای غربی در آستانه انتخابات در کشورمان گفت: ملت همیشه در صحنه ایران بار‌ها ثابت کردند که هیچگاه پیرو کشورهای غربی نیستند و با حضور در اسفندماه نیز ثابت خواهند کرد که از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ‌گاه در مقابل غربی‌ها تسلیم نخواهند شد.

حداد عادل در مورد ترکیب مجلس نهم نیز گفت: قضاوت در این مورد هنوز زود است اما به طور حتم مجلس نهم تابعی از گرایشات مختلف نمایندگان خواهد بود.

کد خبر 155025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز