همشهری آنلاین: این کشور‌ها در تلاش هستند تا حتی با تشکیل اجتماعات کوچک کشور ایران را در دنیا ملتهب نشان دهند و وانمود کنند که مسائلی که در کشور‌های حوزه خاورمیانه وجود دارد در ایران هم وجود دارد.

دادستان کشور با اشاره به اینکه بر اساس سیستم اطلاعاتی ایران، شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد کشورهای غربی در تلاشند تا در فضای نزدیک به انتخابات کشور را ملتهب کنند، گفت: این کشور‌ها در تلاش هستند تا حتی با تشکیل اجتماعات کوچک کشور ایران را در دنیا ملتهب نشان دهند و وانمود کنند که مسائلی که در کشور‌های حوزه خاورمیانه وجود دارد در ایران هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای که در جلسه فصلی روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کل کشور سخن می‌گفت، افزود: انتخابات یکی از جلوه‌های مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی در طول عمر ۳۲ ساله خود با برگزاری انتخابات با صحت و سلامت کامل و رقابت مطلوب برگ زرینی را در کارنامه خود دارد.

وی تصریح کرد: انتخابات پرشکوه و با حضور گسترده مردم علاوه بر اینکه نماد مردم سالاری دینی است در جهت تامین امنیت ملی تاثیر زیادی خواهد داشت و امیدواریم انتخابات آینده نیز همین معنا را داشته باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، بیداری اسلامی الهام گرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته و پرچم عدالت خواهی در گوشه و کنار جهان بر افراشته شده و کاخ مستکبرین به لرزه در آمده است، خاطر نشان کرد: در کنار بیداری اسلامی دشمن نیز بیکار ننشسته و به طور مشخص همه شیاطین به خصوص آمریکا و صهیونیستها برای ایجاد تنش در نظام جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه به شدت در حال توطئه هستند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه کشور‌های غربی در تلاش‌اند که از طریق پایگاه‌های الکترونیک و فضای سایبری اهداف خود را پیش ببرند، گفت: بر همین اساس رئیس قوه قضائیه تصمیم گرفت امسال با دقت و مکانیزم بهتر به وظیفه‌ای که قانون بر عهده ما گذاشته عمل کنیم.

وی یکی از وظایف دادستانی کل کشور در انتخابات را پاسخ به استعلامات مراکز نظارتی، شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی دانست و گفت: در دادستانی کل کشور با مسئولیت آقای سراج این تعامل ایجاد شده و در وقت قانونی تمامی اطلاعات و استعلامات پاسخ داده می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه وظیفه بعدی قوه قضائیه رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی است، تصریح کرد: روسای دادگستری‌ها و تمامی دادستان‌ها باید نسبت به این امر اقدام کنند چرا که هم دشمن برنامه‌ریزی کرده است و هم در سال‌های گذشته گله‌مندی‌هایی وجود داشت لذا در این خصوص از قضات خوب، مجرب و آشنا به مسایل مجازی و غیرمجازی با دید حکومتی استفاده خواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: دیگر وظیفه قوه قضائیه پیشگیری از جرایم انتخاباتی است، بنابر این در هر حوزه انتخابیه قوه قضائیه با هماهنگ شدن با وزارت کشور تمهیداتی را ایجاد می‌کند تا از وقوع جرایم جلوگیری کند.

وی گفت: امسال با تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرایم و تشکیل جلساتی در همین زمینه امیدواریم بتوانیم در امر پیشگیری و رسیدگی به موقع و پاسخگویی به استعلامات به نتیجه مطلوب برسیم.

 

کد خبر 155146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز