گروه بورس: گزارش‌های مالی نشان می‌دهد پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس با 9 هزار میلیارد ریال افزایش به 176 هزار میلیارد ریال، معادل 11.6 میلیارد دلار رسیده است.

بورس

به گزارش همشهری، 330 شرکت حاضر در بورس تهران گزارش‌های مالی خود را منتشر کردند و طی آن میزان سود شرکت‌ها نسبت به ماه قبل 8 هزار و 931 میلیارد ریال افزایش یافته و به 176 هزار و 228 میلیارد ریال رسیده است. براساس گزارش رسمی بورس تهران : پیش‌بینی سود سهام کل شرکت‌های بورس به‌طور میانگین به 444 ریال رسیده است. همچنین از میان شرکت‌های بورس، 10 بانک حاضر در بورس تهران شامل، بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، اقتصادنوین، کارآفرین، سینا، صادرات، ملت، تجارت و انصار و پست بانک بیشترین سود را پیش‌بینی کرده‌اند و در جایگاه نخست بورس قرار گرفته‌اند. به این ترتیب صنعت بانکداری همچون ماه‌های گذشته عنوان سودآورترین صنعت بازار سرمایه را به‌خود اختصاص داد.در این گزارش پیش‌بینی سود صنعت بانکداری با 625 میلیارد ریال افزایش نسبت به ماه گذشته به 42 هزار میلیارد ریال معادل2.8میلیارد دلار رسیده است و بانک پاسارگاد با پیش‌بینی سودی معادل 8 هزار و 995 میلیارد ریال بالاترین سود را در این گروه به‌خود اختصاص داده است. همچنین بانک‌های پارسیان و ملت نیز پیش‌بینی کرده‌اند در سال مالی جاری به‌ترتیب6.5 و 6.1هزار میلیارد ریال سود به دست آورند.پس از صنعت بانکداری، گروه فلزات اساسی که شامل 24 شرکت است با پیش‌بینی سودی معادل
22 هزار و 898 میلیارد ریال معادل1.5میلیارد دلار در جایگاه دوم بورس جای گرفته است.

در این گروه شرکت‌های مهمی چون ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان حضور دارند. شرکت ملی صنایع مس ایران پیش‌بینی کرده است در سال مالی جاری 10 هزار و 161 میلیارد ریال سود به دست بیاورد. سود سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در سال مالی جاری به 9 هزار و 56 میلیارد ریال خواهد رسید. از دیگر شرکت‌های مهم این گروه می‌توان از فولاد خوزستان، فولاد خراسان و کالسیمین نام برد.پس از این دو صنعت که در حاضر بزرگ‌ترین گروه‌های بازار سرمایه هستند شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و مخابرات هرکدام به‌ترتیب با پیش‌بینی سودی معادل 19.6 و15.5 هزار میلیارد ریال در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

آخرین پیش بینی سود سهام 10 بانک حاضر در بورس

 

بورس

کد خبر 155209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز