همشهری‌آنلاین: سفیر سابق ایران در مکزیک، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، مدیرکل سیاسی سابق وزارت کشور و ... برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

ثبت نام انتخابات

به گزارش همشهری‌آنلاین، برخی چهره‌های مهم در چهارمین روز از ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی فرایند ثبت نام را انجام دادند.

قدیری ابیانه؛ سفیر سابق ایران در مکزیک

محمدحسن قدیری ابیانه با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد. محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

وی با بیان اینکه به عنوان اصولگرا و مستقل کاندیدای انتخابات مجلس شده است درباره دلایل نامزدی خود توضیح داد: قصد دارم با توجه به تحصیلات و تجربیاتم در عرصه داخلی و خارجی از جایگاه مجلس برای پیشرفت همه جانبه کشور و تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله گام بردارم.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم آمد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات نهمین دوره مجلس ثبت‌نام کرد. حسین مظفر وزیر سابق آموزش و پرورش و عضو تشخیص مصلحت نظام با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات آینده مجلس نام نویسی کرد. 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه آیا شما در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این موضوع هنوز قطعی نشده است اما آنها به بنده توصیه کردند که ثبت‌نام کنم. وی تاکید کرد که اصولگرایان قریب به اتفاق لیست مشترک خواهند داشت.

مظفر همچنین در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس گفت: هرکس به نظام الهی وابستگی دارد باید در انتخابات مشارکت کند؛ قهر سیاسی به معنای طرد و بی‌اعتنایی به مردم و کشور و حذف خود از صحنه سیاست است.

مظفر در خصوص اینکه برخی از اصولگرایان معتقدند رقابت با خود اصولگرایان در انتخابات آینده است و عده‌ای نیز بر این باورند که جریان فتنه و انحرافی در مقابل اصولگرایان قرار دارند، گفت: کسانی که ثبت‌نام می‌کنند دارای سلایق مشترک نیستند و برخی به عنوان نهاد و تشکیلات سیاسی و برخی به صورت فردی وارد می‌شوند. از این رو به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به صورت فردی در انتخابات حضور یابند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در صحنه انتخابات رقابت با رقیب است در غیر این صورت رقابت با سلایق مختلف صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اینکه آیا مطالبات جبهه پایداری به حق است یا خیر خاطرنشان کرد: خواسته‌های جبهه‌ پایداری به حق نیست اینکه ادعای سهمیه بیشتری شود و بین اصولگرایان زاویه ایجاد شود کار درستی نیست.

 امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری هم ثبت نام کرد

عباس امیری‌فر امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری که بر اساس گزارش فارس از حامیان مشایی است و چندی پیش به اتهام همکاری با تولیدکنندگان مستند ظهور نزدیک است بازداشت شده بود برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کدامیک از مدارک شما ناقص بود که تا به حال موجب شده که مراحل ثبت نام شما به طول انجامد، گفت: بنده مدرک کفایتین دارم اما به بنده گفتند که باید ۳ سال درس خارج هم داشته باشی و بنده گفتم که افتخارم این است که ۲۲ سال شاگرد مقام معظم رهبری هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که از چه لیستی در انتخابات شرکت می‌کنید، بیان داشت: بنده به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم و منفرد هستم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه از کدام حوزه انتخابیه شرکت می‌کنید، بابیان اینکه بنده از تهران شرکت می‌کنم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات را پرشور کنید و ما هم شرکت کردیم تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

امیری فر همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده شما از لیست جبهه حامیان دولت در انتخابات شرکت می‌کنید آیا این موضوع صحت دارد، گفت:‌ من از حامیان دولت نیستم

سخنگوی جامعه روحانیت جامعه مبارز ثبت نام کرد

حجت الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت جامعه مبارز با حضور در ستاد ثبت نام انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد. وی اصفهان را حوزه انتخابیه‌ای نام برد که می‌خواهد از آن در انتخابات شرکت کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از کدام لیست در انتخابات شرکت خواهید کرد گفت: بالاخره حضرت آیت لله مهدوی کنی را از هر جهت قبول داریم و ایشان را به همراه آیت الله یزدی موجب آرامش و هدایت جامعه اصولگرایی می‌دانیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارزه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده که حجت الاسلام آقا تهرانی نیز از اصفهان شرکت خواهد کرد، بنابراین ایشان برای شما رقیب خواهد بود، تصریح کرد: بنده هم این موضوع را شنیده‌ام اما از تصمیم حجت الاسلام آقا تهرانی اطلاعی ندارم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارزه همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حضور اصلاح طلبان در انتخابات را چگونه می‌بینید گفت: در این انتخابات همه گروه ها با هر سلیقه‌یا شرکت خواهند کرد منتهی کسانی که در فتنه 88 حامی یا جز ساکتین بودند مورد قبول مردم و دستگاه قضایی نخواهند بود. ساکتین و مردودین 88 بعد از فلیتر مردم باید از فیلتر دستگاه‌های نظارتی بگذرند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارزه همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جامعه روحانیت مبارزه سهم خاصی در لیست جبهه متحد اصولگرایان خواهد داشت یادآور شد: منشور اصولگرایی محور حرکت ما خواهد بود و تا به حال تصمیمی برای ارائه لیست جدا نداشته است. 

 مدیرکل سیاسی سابق وزارت کشور ثبت نام کرد 

محمود‌ عباس‌زاده مشکینی مدیرکل سیاسی سابق وزارت کشور در حاشیه ثبت‌نام برای انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه از تهران کاندیدا می‌شوم اظهار داشت: بنده علاوه بر تهران در کرج و مشکین‌شهر نیز شرایط خوبی را دارم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که شما در کدام لیست انتخاباتی خواهید بود تصریح کرد: تمام گروه‌هایی که در چارچوب قانون اساسی و پایبند اصول و ارزش‌های انقلاب هستند ما را در لیست خودشان خواهند داشت.

مدیرکل سیاسی سابق وزارت کشور در ادامه با اشاره به قرار گرفتنش در لیست تحریم اروپا یادآور شد: با توجه به اقدامات بنده در بحث مقابله با جنگ نرم دشمن و عضویتم در ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران مورد غضب دشمنان نظام قرار گرفته‌ام.

عباس‌زاده مشکینی در پاسخ به این سؤال که با گروهی از حزب خاصی مذاکره داشتید یا خیر؟ اظهار داشت: با اغلب جریانات و گروه‌های که پایبند به ارزش‌های نظام و اسلام هستند رایزنی کرده‌ام.

وی افزود: جریان اصلاح‌طلبی طیف وسیعی که صداهای مختلفی از آن شنیده می‌شود که تاکنون موضع‌گیری رسمی از آنها شنیده نشده است اما امید است رفتارشان در چارچوب عقلانیت و منافع ملی باشد.

 احمد ناطق نوری با 7 دور نمایندگی باز هم کاندیدا شد

 احمد ناطق نوری که تا امروز 7 دور نمایندگی مردم نور را در کارنامه دارد، پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم‌ می‌گوید: در داخل هیچ گروهی محدود نمی‌شوم.

احمد ناطق نوری با بیان اینکه باید همه پایبند به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی باشیم، اظهار داشت: ولایت فقیه گم شده تاریخ ما بود که پیدا شد بنابراین باید قدر آن را دانسته و به این فصل‌الخطاب عمل کنیم.

وی در خصوص این سؤال که در کدام لیست وارد انتخابات می‌شوید، خاطرنشان کرد: تا به امروز خود را در داخل هیچ گروهی محدود نکردم و من در گروه مردم قرار دارم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گیرد یا نه، با خنده اظهار داشت: حتی ذی‌الجوشن هم مرا در لیستش قرار می‌دهد.

یک نماینده اصلاح طلب دیگر ثبت نام کرد

غلامرضا عبدالوند نماینده اصلاح‌طلب درود و ازنا در دوره‌های پنجم و ششم که برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد

وی با بیان اینکه فتنه 88 با طراحی قبلی رقم خورد، گفت کروبی بعد از انتخابات را دیگر نمی‌شناسم.

وی درباره استراتژی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: اصلاح طلبانی که واقعا انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را لمس کرده و فراز و نشیب‌های جمهوری اسلامی را دیدند، قطعا انتخابات را تحریم نمی‌کنند و وارد صحنه می‌شوند. اکثر اصلاح طلبان دلسوز نظام وارد صحنه انتخابات می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم حضور اصلاح طلبان در صحنه انتخابات درباره عدم حضورش در مجلس هفتم و هشتم خاطرنشان کرد: بنده در این دو دوره کاندیدا و تائید صلاحیت شده بودم اما انتخاب نشدم.

وی همچنین در ادامه درباره موسوی و کروی را یادآور شد: موسوی را کم می‌شناسم اما آن کروبی قبل از انتخابات را می‌شناسم و بعد از انتخابات دیگر او را نمی‌شناسم.

وی افزود: کروبی که من می‌شناختم همیشه با تحریم مخالف بود.

 حمیدرضا ترقی هم آمد

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم در انتخابات ثبت نام کرد. وی تاکید کرد که حزب موتلفه اسلامی در متن جریان اصولگرایی و جبهه متحد و هماهنگ با آن عمل خواهد کرد.

محسن غرویان ثبت نام کرد

محسن غرویان عضو هیات علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیة و از شاگردان آیت الله مصباح یزدی هم ثبت نام کرد. وی گفت: استخاره کردم وضو گرفتم و برای انجام تکلیف وارد عرصه شدم تا ببینم آیا آدم های بی پول هم می توانند به مجلس راه یابند و فقط برای انجام تکلیف خود را به مردم معرفی کند.

 بروجردی هم آمد

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن ثبت نام در انتخابات تاکید کرد که نباید به نمایندگی به عنوان یک شغل دوم نگاه کرد بلکه نماینده باید وقت بگذارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو اظهار داشت: فضای انتخابات در کشور ما یک فضای بازی است و هر فردی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد، حق حضور در انتخابات را دارد.

بروجردی با بیان اینکه بنده مفتخرم که در انتخابات مجلس نهم در لیست اصولگرایان قرار دارم، یادآور شد: اصولگرایان انشاءالله با لیست واحد در انتخابات حضور خواهند یافت.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره شرایط یک نماینده اظهار داشت: یک نماینده باید وقت کافی به برای نمایندگی مجلس بگذارد و نباید طوری باشد که نمایندگی شغل دوم حساب شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس هشتم ادامه داد: از آنجایی که مجلس با قانونگذاری سرنوشت ملت را رقم می‌زند، لازم است که کارها با کارشناسی بیشتر پخته‌تر شود.

بروجردی مجلس را نماد اقتدار ملی یک کشور دانست و گفت: مجلس باید همه به روز و هم با حضور جدی نمایندگان تشکیل شود و از آنجایی که رای اعتماد به وزرا در مجلس انجام می‌شود، لازم است نمایندگان مجلس و دولت به همراه یکدیگر مشکلات به خصوص در بحث معضلات اقتصادی را حل کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اتهامات وارده به وی پرونده گروه آریا گفت: نزدیک به انتخابات معمولا از این سر و صداها فراوان است که این هم یکی از آنهاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سؤال که اگر انتخابات نبود، ما شاهد احضار شما برای پاسخگویی در خصوص پرونده آریا نبودیم، اظهار داشت: این مسائل که پیش آمده کار انتخاباتی است.

بروجردی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر بحث شما در مورد پرونده گروه آریا کار انتخاباتی است، پس چرا به گفته اژه‌ای احضار شده‌اید؟ تصریح کرد: همه باید به قانون احترام بگذارند و هر شبهه در هر مسئله‌ای برای هر فردی که وجود داشته باشد، باید همه به آن تمکین کنند.

وی همچنین درباره بحث باغ قلهک خاطرنشان کرد: این مورد در روزهای اخیر در کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای را با حضور مسئولان وزارت خارجه و تعدادی از حقوق‌دانان داشتیم که این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

بروجردی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد بحث اشغال سفارت انگلیس توسط دانشجویان تاکید کرد: مجلس در خصوص کاهش رابطه با انگلیس گام مهمی برداشت اما دانشجویان که احساسات خود را بروز دادند، باید حریم قانونی جمهوری اسلامی ایران را حفظ می‌کردند و این اتفاق صورت نمی‌گرفت چرا‌که برای ما تبعات مثبتی نداشت.

وی همچنین در مورد درگیری که امروز در مجلس صورت گرفته اظهار داشت: این اتفاق در شان مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و بنده آن را محکوم می‌کنم و نباید تکرار شود.

توکلی تصمیم نگرفته است

همچنین احمد توکلی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت که هنوز برای نامزدی انتخابات تصمیم نهایی را نگرفته است.

کد خبر 155213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز