همشهری‌آنلاین: پنجمین روز از ثبت نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور برخی چهره‌های سیاسی از گروه‌ها و سلایق مختلف همراه بود.

به گزارش همشهری آنلاین، روز پنجم ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور برخی چهره‌ها از سلایق و گروه‌های مختلف همراه بود.

طلا: مستقل نیستم؛ بعدا متوجه می‌شوید با چه گروهی می‌آیم

یکی از چهره‌هایی که امروز فرایند ثبت نام در انتخابات را انجام داد فرماندار سابق تهران بود. وی در پاسخ به این که مستقلا در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت: مستقل نیستم اما بعدا متوجه می‌شوید که با چه گروهی در انتخابات شرکت می‌کنم.

حسین طلا ادامه داد: جزو جمعیت بدهکار به نظام هستم و در واقع بدهکار به امام و رهبری بوده و گروه و حزبی ندارم. 

فرماندار سابق تهران گفت: در صورت انتخاب یکی از برنامه‌هایم این است که به هم ریختگی جغرافیایی شهرستان تهران را درست کنم؛ چرا که بسیاری از مشکلات اسلامشهر، ری و شمیرانات ناشی از به‌هم ریختگی جغرافیایی در شهرستان تهران است که موجب می‌شود بسیاری از ادارات نتوانند کار خود را انجام دهند. 

کاتوزیان: طبق رایزنی‌ها با لاریجانی در لیست جبهه‌متحد اصولگرایان قرار می‌گیرم

حمید رضا کاتوزیان نماینده مجالس هفتم و هشتم نیز از دیگر کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که امروز فرایند ثبت نام خود را انجام داد. نماینده مجلس هشتم می‌گوید طبق رایزنی‌هایی که با لاریجانی انجام داده است، به احتمال قوی در لیست جبهه متحد اصولگرایان برای مجلس نهم قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ فارس، از صبح امروز نمایندگان دیگری از مجلس همچون سید علی طاهری از کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان، سید مهدی صادقی از کمیسیون صنایع و نماینده مردم آستانه اشرفیه برای مجلس نهم کاندیدا شدند.

نبویان: از لیست جبهه پایداری هستم و از تهران می‌آیم

سید محمود نبویان عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) نیز امروز ثبت نام کرد. وی با بیان اینکه برای اولین بار کاندیدا می‌شوم، گفت که بنده از لیست جبهه پایداری هستم و از تهران کاندیدا می‌شوم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات پیش رو شاهد ائتلاف اصلاح طلبان و جریان انحرافی خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به شواهدی که هست جریان انحرافی و اصلاح طلبان ممکن است ائتلاف کنند.

فرزین فرنوش: از تهران کاندیدا می‌شوم

بر اساس این گزارش، فرزین فرنوش از اقلیت کلیمیان نیز امروز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور کاندید شد. وی گفت: بنده از تهران کاندیدا می‌شوم.


غلامعباس آقاخانی: مستقل و از بویین زهرا شرکت می‌کنم

غلامعباس آقاخانی نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی دیگر فردی بود که اقدام به ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم کرد. وی گفت: بنده به صورت مستقل و از بوئین‌زهرا در انتخابات کاندیدا می‌شوم.

 یحیوی: با بروجردی ائتلاف می‌کنم؛ زیر چتر روحانیتم

سید محسن یحیوی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نیز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد. وی گفت: بنده بعد از بازگشت از اسارت زیر چتر روحانیت بوده و هستم و همچنان در چارچوب جامعتین خواهم بود. من از لیست جبهه متحد اصولگرایان کاندیدا می‌شوم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر در لیست جبهه متحد اصولگرایان نباشید و اسم شما در لیست جبهه پایداری قرار گیرد، حاضر هستید در این لیست شرکت کنید، تصریح کرد: اگر اسم من در لیست جبهه متحد اصولگرایی نباشد انصراف می‌دهم و درخواست جبهه پایداری را قبول نمی‌کنم.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین که سابقه نمایندگی در مجلس چهارم، پنجم و هفتم را در کارنامه خود دارد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از کدام حوزه انتخابیه کاندیدا می‌شوید، ابراز داشتند از حوزه انتخابیه بروجرد کاندیدا می‌شوم.

یحیوی در پاسخ به سؤالی در خصوص رقابتش با علاءالدین بروجردی در حوزه انتخابیه بروجرد اظهار داشت: همان طور که در انتخابات مجلس هفتم بنده با آقای بروجردی ائتلاف کرده بودم این بار نیز از حوزه انتخابیه بروجرد با هم ائتلاف خواهیم کرد.

وی درباره جبهه پایداری ابراز داشت: چهره‌های موجهی در جبهه پایداری هستند و مجموعه‌ای اند که از ابتدای تشکیل تصمیم‌شان این بوده که جدای از جبهه متحد اصولگرایان حرکت کنند. از همین رو از اول شرایطی را مطرح کردند که با برخی شرایط موافقت شد ولی با این وجود ترجیح دادند مستقل در انتخابات وارد شوند.

وی در مورد استراتژی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات اظهار داشت: الان شاهد تشتت آرا در جبهه اصلاح طلبان هستیم اما بعید است اصلاح طلبان از اهداف و برنامه‌هایشان در این انتخابات به راحتی دست بردارند و حتما در صحنه انتخابات فعال خواهند بود اما اگر به صورت آشکار نتوانند از افرادشان حمایت کنند با فرستادن افرادی که در فتنه 88 کارنامه بدی نداشتند، سعی خواهند کرد به مجلس راه پیدا کنند.

وی همچنین تصریح کرد:‌ همه کسانی که اصول نظام را قبول دارند باید در انتخابات حضور داشته باشند.

نوباوه هم آمد؛ با جبهه متحد هستم اما با پایداری هم هماهنگی دارم

بیژن نوباوه نماینده مجلس هشتم گفت: بنده در جبهه متحد اصولگرایی هستم و با جبهه پایداری هم هماهنگی دارم.

نوباوه در پاسخ به این سؤال که اگر این بار به مجلس راه پیدا نکنید، چه می‌کنید؟ ابراز داشت: برای بنده مهم نیست رای بیاورم یا نه. کار من خبرنگاری است و کار خبرنگاری و نمایندگی مجلس هر دو یکی است و با هم تفاوتی ندارند چرا که هر دو پیگیری و مطالبه‌گری است.

وی در پاسخ به این سؤال که از 20 چه نمره‌ای به خودتان می‌دهید با بیان اینکه ‌به خودم نمره 2 می‌دهم، تصریح کرد: مشکل از بنده نیست بلکه ساختار مجلس مشکل دارد و نمایندگان دچار روزمرگی و مسائل خاصی همچون وام گرفتن و دانشگاه رفتن هستند که آنها را از وظیفه خود منع می‌کنند.

این نماینده در مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از کدام لیست کاندیدا می‌شوید اظهار داشت: بنده در جبهه متحد اصولگرایی هستم و با جبهه پایداری هم هماهنگی دارم. اما این دو جبهه را از هم جدا نمی‌دانم و شاید دو سوم افراد لیست جبهه پایداری و لیست جبهه اصولگرایی یکی باشد. 

 تردید حبیبی برای کاندیداتوری ؛ وضعیت موتلفه

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اعلام اینکه موضوع کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم را کماکان در دست بررسی دارد، گفت: تا امروز تصمیم به نام‌نویسی یا عدم نام‌نویسی در انتخابات مجلس نگرفته‌ام.

محمدنبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب، در پاسخ به اینکه آیا در فرصت باقیمانده برای نام‌نویسی در انتخابات مجلس نهم اقدام می‌کند، گفت: هنوز در حال بررسی کاندیداتوری در انتخابات مجلس هستم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه آیا سایر اعضای این حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام می‌کنند نیز گفت: اعضای دیگر حزب موتلفه نیز در حال بررسی هستند.

وی افزود: اینکه چه کسی از اعضای حزب موتلفه برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده یا خیر را روز جمعه ممکن است اعلام کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: تکلیف اینکه چه کسانی، با چه تعدادی و چه روزی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد، سوالی است که بعداً پاسخ خواهیم داد.

محمدنبی حبیبی در واکنش به تکرار سوال خبرنگار مهر درباره احتمال ثبت‌نام برای ورود به صحنه رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم گفت: ترجیح می‌دهم این سوال را در آخرین روز نام‌نویسی پاسخ دهم.

به گزارش مهر، در روزهای اخیر حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم ثبت‌نام کرده است. اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی نیز که در حال حاضر نماینده مجلس هشتم است از دیگر گزینه‌های محتمل حزب موتلفه برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم است. همچنین حدود 120 نماینده مجلس هشتم از اعضای این حزب هستند که انتظار می رود برای عضویت در مجلس آینده نیز داوطلب شوند. 

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه نیز که می گوید هنوز در حال بررسی حضور در انتخابات مجلس نهم است ، در انتخابات مجلس هشتم کاندیدا شده بود اما در جهت حمایت از فهرست جبهه متحد اصولگرایان در تهران از کاندیداتوری انصراف داد.

 نماینده اصلاح‌طلب مجلس پنجم داوطلب مجلس نهم شد

الهه راستگو نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد. الهه راستگو در حوزه انتخابیه تهران ری، شمیرانات و اسلام شهر نام نویسی کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، نام نویسی از انتخابات آینده مجلس از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 17 ادامه دارد.

کد خبر 155312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز