همشهری آنلاین: همزمان با اربعین سالار شهیدان به ابتکار بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی کاروان سقایان عاشورایی به همراه کاروان اسرا و شهدا به سبک تعزیه‌خوانی در شهر تهران به حرکت درخواهد آمد.

moharram

به گزارش همشهری آنلاین، در اجرای این مراسم طی فراخوانی در میان شهروندان تهرانی از علاقنمدان به پوشیدن کسوت سقا و سیراب کردن عزاداران حسینی و مردم حاضر در کوی و برزن که آنان را همراهی کرده و سوگوارانه نظاره‌شان می‌کنند، دعوت می‌شود تا در همایش شرکت کنند.

سقایان حاضر در همایش با البسه و حمایل مشخص در مسیر از باب تبرک جرعه آبی و پیاله‌ای مزین به ادعیه را به عزاداران اهدا خواهند کرد.

احیا و برجسته نمودن مضمون تشنگی و تقویت نماد سقا در آیین‌های عاشورایی، توجه دادن عموم مردم به فرهنگ نذر، به نمایش گذاردن کاروان عشاق العباس (ع) در یک همایش بزرگ با جلوه‌گر حاضران در همایش و ایجاد یک تشکل منسجم از دیگر اهداف این همایش است.

این همایش به همت بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی و با همکاری خبرگزاری شبستان اجرا می‌شود.

علاقمندان به شرکت در این همایش آیینی می‌توانند با شماره تلفن 551444466 روابط عمومی بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی تماس بگیرند.

بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی که همزمان با ایام اربعین افتتاح می‌شود، با اهداف کلی اشاعه فرهنگ دینی ملی تعزیه، بسط و گسترش تحقیقات و پژوهش در این زمینه برای حذف و اصلاح تحریفات و متون و اشاعه آن در سطح جامعه تأسیس شده است.

 

 

کد خبر 155620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز