همشهری‌آنلاین: براساس نتایج طرح آماری متوسط هزینه و درآمد خانوار شهری و روستایی، هزینه متوسط سالانه یک خانوار شهری در سال گذشته 113‌میلیون و 678 هزار ریال محاسبه شده است. این در حالی است که براساس گزارش مرکز آمار متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری در همین مدت 106میلیون و 156 هزار ریال بوده است.

به گزارش همهشری‌آنلاین، این آمار نشان‌دهنده اختلاف یک میلیون‌تومانی دخل و خرج خانوارها در این سال است.

بنابراین گزارش، هزینه خانوارهای شهری نسبت به رقم مشابه در سال قبل 14.60 درصد افزایش یافته است. همچنین هزینه یک خانوار روستایی با 15.55درصد افزایش 68 میلیون و 477 هزار ریال بوده است. متوسط درآمد یک خانوار روستایی نیز 59 میلیون‌و337هزار ریال بوده است.

مرکز آمار ایران با انتشار نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار در سال89 اعلام کرد: از کل هزینه سالانه خانوار شهری 26میلیون و 157‌هزار ریال با سهم ۲۳ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و 87 میلیون ‌و 520 هزار ریال با سهم ۷۷ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۶ درصد مربوط به هزینه گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۲درصد مربوط به مسکن بوده است.

از طرفی متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری 106میلیون و 156هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل 13.41درصد افزایش داشته است. منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می‌دهد که ۳۳ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق‌بگیری، ۱۸درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۴۹درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

کد خبر 155719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز