همشهری آنلاین: وزیر علوم گفت: پس از دستیابی ایران به پهپاد جاسوسی آمریکا،‌ دولت‌مردان این کشور دست به تهدیداتی زدند که نشان‌دهنده سوزش آنهاست.

تصویر ماهواره ای

کامران دانشجو وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری با اشاره به نامه خود به سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر آمادگی دانشگاه‌ها برای بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: طی نامه‌ای به وزیر دفاع از نیروهای مسلح کشور به دلیل دستیابی به پهپاد جاسوسی آمریکا تشکر کردم و شک نکنید این رویداد آخرین خفت و خواری آمریکا نخواهد بود.

وی افزود: نظام آمریکا نمی‌تواند پایه‌ای داشته باشد و از درون با مشکلاتی روبروست. نظامی که براساس سلطه باشد، پایان کار آن نابودی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشجو خاطرنشان کرد: نظامی که براساس کرامت انسانی نباشد، نمی‌تواند برای انسان‌ها مقبول باشد. پس از دستیابی ایران به پهپاد جاسوسی آمریکا،‌ دولت‌مردان این کشور دست به تهدیداتی زدند که نشان‌دهنده سوزش آنهاست.

وزیر علوم تصریح کرد: آمریکا با اقداماتی که پس از دستیابی ایران به پهپاد جاسوسی این کشور انجام داد، نشان داد هنوز درباره از دست دادن این هواپیمای بدون سرنشین خود گیج است.

وی در ادامه گفت: طی صحبت‌هایی که با رؤسای دانشگاه‌ها داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که جامعه دانشگاهی آمادگی دارد به بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا بپردازد.

دانشجو تأکید کرد: درباره همکاری‌هایی که جامعه دانشگاهی می‌تواند با نیروهای مسلح کشورمان در بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا داشته باشد، جلساتی با وزیر دفاع داشتیم و اگر به جمع‌بندی نهایی برسیم آماده همکاری با نیروهای مسلح هستیم.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور به ستاد وزارت علوم پیشنهاد دادند که آمادگی دانشگاه‌ها برای بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا به وزارت دفاع اعلام شود.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم این است که نسبتی از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی را به سمت افزایش توان دفاعی کشور اختصاص دهد.

دانشجو در پایان خاطرنشان کرد: بنده در برنامه‌های خود به مجلس اعلام کردم 50 درصد توان پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها را در راستای افزایش توان دفاعی کشور به کار خواهم گرفت اما تاکنون نتوانستیم این 50 درصد توان تحقیقاتی دانشگاه‌ها را به افزایش توان دفاعی کشور اختصاص دهیم اما در این مسیر حرکت کرده و به جلو پیش می‌رویم.

کد خبر 155801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز