همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از طراحی " نظام تعیین صلاحیت حرفه ای و رتبه‌بندی معلمان" براساس سند تحول بنیادین خبر داد.

مهدی نوید ادهم در گفتگو با مهر افزود: قرار است براساس سند تحول بنیادین طرحی با عنوان تعیین صلاحیت حرفه ای و نظام رتبه بندی معلمان طراحی شود که براساس آن معلمان و تلاش حرفه ای آنها ارزیابی و طبقه بندی می شود.

وی ادامه داد: طبق این طرح معلمانی که تلاش بیشتری می‌کنند و توانایی علمی، تحقیقی و پژوهشی آنها بیشتر است از امتیازات بالاتری برخوردار خواهند شد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره "پرداخت حقوق معلمان براساس مدرک تحصیلی شان" گفت: این موضوع یکی از موارد طرحی است که عنوان کردم. پرداخت حقوق تنها براساس مدرک نیست بلکه فعالیتهای پژوهشی و مطالعاتی معلمان، ارائه مقاله و روشهای بهتر تدریس، مهارت و صلاحیت حرفه ای نیز در پرداخت حقوق موثر است.

پیش از این حجت الاسلام محمدیان، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش درسند تحول راهبردی گفته بود که مدرک تحصیلی در نظام جدید آموزش وپرورش مبنای پرداخت حقوق معلمان است و تفاوتی بین یک دکترای شاغل در مدرسه با استاد دانشگاه وجود نخواهد داشت.

 

کد خبر 156338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز