همشهری آنلاین- ندا شریف: با در نظر گرفتن فضایی مجزا در باغ یا حیاط به عنوان پاسیو، لحظات زیبایی برای خود و اطرافیان فراهم آورید

1- پاسیو را با استفاده از صدای آب آرامش‌بخش کنید.

با توجه به خاصیت آب، در پاسیو خود، حتما از این فاکتور استفاده کنید. آرامش خود را با یک آب‌نما افزایش دهید. با تعبیه یک پمپ کوچک از صدای آب بر روی سنگ‌ها یا عبور آن از یک بامبو لذت ببرید.

2- زیر سایه درخت بنشینید.

در صورتی که درخت بزرگی دارید، از سایه آن استفاده کنید. پاسیو خود را زیر سایه آن بسازید و در تابستان با داشتن یک استراحت کوتاه، از خنکی سایه آن بعد از انجام کارهای باغ بهره ببرید.

همچنین می‌توانید برای سایه بیش‌تر، انواع برگ‌های رونده را در این قسمت بکارید یا برای زیبایی بیش‌تر از گیاهان رنگی رونده استفاده کنید.

3- مسیر ورودی به پاسیو را با کاشت گل‌های معطر در کنار یک داربست رویایی کنید و از بودن در کنار گل‌های رنگارنگ، زیبا و معطر لذت ببرید.

4- از میز و صندلی مناسب در کنار باربکیو برای پذیرایی از میهمان‌ها استفاده کنید.

5- اطراف فضای پاسیو را با کاشت گل‌ها و گیاهان دلخواه و حتی بلند از سایر قسمت‌های حیاط جدا و آن را اختصاصی کنید.

6- با انتخاب و هماهنگ کردن رنگ کوسن‌ها با گل‌های کناری، زیبایی پاسیو را چند برابر کنید.

7- برای راحتی بیش‌تر این قسمت را فرش کنید. از فرش‌های با کیفیت، مقاوم و مخصوص محیط بیرون استفاده کنید. با توجه به تنوع رنگ‌، اندازه و مدل‌های مختلف، مورد دلخواه را انتخاب کنید.

8- از نور مناسب استفاده نمایید. بهتر است برای صرفه‌جویی در مصرف برق، از محصولات خورشیدی یا لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کنید.

9- از وسایل اضافی موجود در انباری استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از یک ارابه که شاد رنگ شده باشد و قرار دادن چند گلدان گل و یک آب‌پاش روی آن، پاسیو را کلاسیک کنید.

10- گلدان‌ها چه فلزی باشند چه چوبی، جزو وسایلی هستند که نقش مهمی در زیبایی یک پاسیو دارند و بهترین وسیله برای نشان دادن گیاهان کوچک مورد علاقه هستند. طرح و تنوع رنگ آن‌ها پایانی ندارد. پس، از مدل مورد علاقه خود برای زیبایی بیش‌تر پاسیو استفاده کنید.

11- از صدای باد ببرید. با استفاده از آویزهای تزیینی که با باد به صدا درمی‌آیند و معمولا از بامبو، چوب درخت ساج یا ‌استیل ‌ضدزنگ هستند، از صدای موزیکال باد لذت ببرید.

12- بین سنگ‌های باغ یا پاسیو گل‌های مقاوم و زیبا بکارید.

13- سعی کنید در ساخت پاسیو و تفکیک آن از سایر قسمت‌های حیاط یا باغ از خطوط منحنی استفاده کنید نه صاف.

خطوط منحنی حس آرامش‌بخش‌تر، جذاب‌تر و غیررسمی بودن‌تری ایجاد می‌کنند.

14- با ریختن دانه‌های مختلف بر روی یک سینی بزرگ و آویزان کردن میوه تازه، پرندگان مختلف را در طول سال به پاسیو خود آورید و از صدای پرندگان خوش صدا و ایجاد محیطی طبیعی لذت ببرید.

http://www.bhg.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز